ساخت و تولید مطالب آموزشی

ساخت ویدئوهای تبلیغاتی؛۲۰ نکته طلایی برای پیش تولید موفق

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

اگر تجربه شخصی هنوز بهتون ثابت نکرده باشه، اما شاید براتون جالب باشه بدونید با وجود تمام تحقیقات و آمارها نشون میده که محتوای ویدیویی در بازاریابی می‌تواند خیلی اثربخش باشد، هنوز هستند افراد و برندهای مختلفی که از محتوای ویدیویی استفاده نمی‌کنند! در این مقاله به بررسی ساخت ویدئوهای تبلیغاتی می پردازیم.

واقعیت این است که ساخت ویدیو آنقدرها هم کار راحت و کم خرجی نیست. اما خیلی‌ها هستند که تلاش می‌کنند تا ویدیو بسازند ولی همیشه با هزینه‌ها و مراحل ساخت ویدیو کشمکش دارند.

میشه گفت مهمترین قسمت ساخت ویدیو قبل از حتی زدن دکمه ریکورد دوربین است. پیش تولید یا مراحل برنامه ریزی یک پروژه ویدیویی قسمتی است که بیشتر اتفاقات جادویی در آن می‌افتد. پیش تولید ضعیف نه تنها ممکن است ویدیو شما را نابود کند بلکه بودجه شما رو هم نابود می‌کند.

اگرچه تیم سازنده ویدیوی شما افراد حرفه‌ای باشند، بدون پیش تولید نمی‌توانید چشم انداز خود را به آنها منتقل کنید. مثل این می‌ماند که وقتی پیش یک آرایشگر می‌روید بهتر است عکسی را به عنوان نمونه مدل مویی که می‌خواهید داشته باشید به او نشان بدهید. پیش تولید هم مثل این است که این عکسا را جمع آوری کنید.

خوشبختانه تعداد زیادی از بازاریاب‌ها و افرادی که محتوا تولید می‌کنند مراحل مختلفی از این فرایند را رفته‌اند و از تجربیات و اشتباهاتشون درس‌های مهمی گرفتند، بنابراین ما در این مقاله می‌خواهیم ۲۰ مورد از مهمترین کارهایی که قبل از ساخت ویدیو و در مرحله پیش تولید انجام بدهید را به شما بازگو کنیم تا بتوانید در هزینه‌ها و زمان صرفه جویی کنید.

هنگامی که یک ایده برای پروژه ویدئویی عالی دارید، لازم است:

۱) مخاطب را تعریف کنید

تعریف و شناسایی مخاطب اولین مرحله از پیش تولید است.
این فقط به این معنی نیست که “مشتری A می‌خواهد محتوای X را ببیند”

تعریف مخاطب فرایند پیچیده‌ای است که شامل ساخت پرسونا برای مشتریانتون است. به هر حال مخاطب شما نباید صرفاً مشتری شما باشد، شما با محدود کردن بازدید کنندگان ویدیو خودتون به پرسونای تعریف شده درسته که محتوای خودتون رو از حالت عمومی خارج می‌کنید اما مطمئناً بازخورد بهتری خواهید داشت.

همیشه با در نظر گرفتن یک فرد خاص در ذهنتون به شما این اجازه را می‌دهد تا داستان بهتر و قابل مقایسه‌ای داشته باشید. اغلب کمپین‌های تبلیغاتی سعی دارند تا همه افراد را مخاطب قرار دهند ولی این کار ممکن است هیچ بیننده‌ای را جذب نکند.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

پیام ویدیویی خودتون رو مختص مخاطب خود بسازید. چه چیزی برای آنها بامزه و سرگرم کننده است، چگونه محصول یا خدمتتون به آنها مربوط می‌شود.

۲) پیامتان را روشن کنید

در حالی که اهمیت شناخت مخاطب و تعریف بازار هدف همیشه نادیده گرفته شده است، به وضوح دانستن پیام همانقدر مهم است.

به طور واضح به این معنی است که مثلاً نباید همه چیز را در یک ویدیو معرف انیمیشنی بچپانید.
کسب و کار شما شامل چند قسمت در حال حرکت است و برای هر هدف شما باید ویدیو مختلفی را بسازید، در یک ویدیو سعی نکنید همهٔ آنچه را که انجام می‌دهید توضیح دهید و محصول یا خدمتتان را بفروشید.

چون اگر برای هر قسمت یک ویدیو مخصوص با پیام خاص و یک هدف خاص بسازید در دراز مدت بسیار موثرتر خواهد بود.

۳) تعیین بودجه

وقتی شما مخاطب هدف خودتون و پیامتان را مشخص کردید وقت آن است که بودجه خود را تعیین کنید. بدون تعیین بودجه در مرحله پیش تولید رسیدن و مدیریت انتظارات غیر ممکن است. و در نهایت شما بیشتر از حد خرج کردین و کمتر از انتظارات خروجی دریافت خواهید کرد.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

مزایای همکاری با شرکت تبلیغاتی ویدیو مارکتینگ این است که شما در نهایت خروجی با کیفیت و با ارزشی تحویل خواهید گرفت، و حتی با قرار گرفتن در رزومه آنها می‌تواند به نفع شما باشد. در اختیار قرار دادن بودجه به آنها باعث می‌شود تا به شما متعهد شوند و بازگشت سرمایه مناسبی را در نهایت داشته باشید.

دانستن مقدار بودجه به شما کمک می‌کند تا زمان کمتری را صرف پیدا کردن ممکن‌ها و غیر ممکن‌ها کنید و از حدسیات بیهوده جلوگیری خواهد کرد.

۴) فیلمنامه را بنویسید و بازبینی کنید

در حالی که بسیاری از ایده‌های بزرگ از بالا (مدیران) می‌آید خیلی از آنها چیزی راجع به فیلمنامه نویسی نمی‌دانند. نوشتن فیلمنامه بخشی از فرایند پیش تولید است. ولی بیشتر افراد فیلمنامه را می‌نویسند و بدون این که مورد انتقاد قرار بگیرند آن را می‌سازند. انتقاد انتقاد و باز هم انتقاد.

تمام ویدیوهای موفق ممکن است حتی قبل از وارد شدن در مرحله پیش تولید شروع به نوشتن فیلمنامه کنند. فیلمنامه خوب باعث می‌شود تا پیوند خوبی بین پیام و ویدیو برقرار شود، ایده و مفهوم کلی تا وقتی روی کاغذ نیاید،  ویژگی‌های مثبت و منفی آن  کشف نمی شود.

پیش نویس های شما و در نهایت فیلمنامه شما در مراحل پسا تولید هم کمک بسیاری می‌کند.
هرچه در این مرحله وقت بیشتری صرف کنید و هزینه کنید تا فیلمنامه حرفه‌ای داشته باشید ارزشش را دارد.

۵) قرار دادن خوش آمد گویی و ثبت نام

تبلیغات سنتی تلویزیونی یا حتی تبلیغات دعوت به عمل، کم کم جای خود را به تبلیغات ویدیویی هوشمندانه و ظریف‌تری می‌دهند، اما به این معنی نیست که دیگر جایی برای یادآوری نیست. در واقع ظرافت بیش از حد می‌تواند مخاطب را از هدف شما دور کند.

در واقع شما برای اینکه مخاطب هدف خود را در کمپین تبلیغاتی خودتان هدایت کنید لازم است از تمام مراحل قیف فروش بهره کافی را ببرید.

۶) در ۸ ثانیه به اصل مطلب بروید

بعد از نکته پنجم بدانید که اگر شما بیننده را در ۸ ثانیه اول جذب نکنید حاضر به دیدن ادامه ویدیو شما نخواهد بود.

چون در سالهای اخیر متوسط مدت زمان توجه افراد به ۸ ثانیه رسیده است که این زمان حتی از مدت زمان توجه ماهی قرمز یک ثانیه کمتر است.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

اما خوشبختانه این امر برای نویسندگان و تهیه کنندگان چیز بدی نیست. زیرا ۸ ثانیه زمان کافی و مناسبی برای فردی است که می‌خواهد خوش آمد گویی کند و برند را معرفی و موضوع را مطرح کند. هرکسی که در ۸ ثانیه اول جذب موضوع شما شود به ادامه ویدیو شما توجه می‌کند مگر کسانی که شما را می‌شناسند و به شما علاقه مند هستند.

یکی از ترفندهای نویسندگان این است که بیننده را از ابتدا درگیر موضوعی کنند که در حال اتفاق است؛ به عنوان مثال در ابتدا بیننده را وسط یک بحث قرار می‌دهد زیرا مخاطب در این حالت تمام سعیش را می‌کند تا متوجه موضوع شود. و درگیر چرایی ویدیو شود.

به همین دلیل مخاطبان به دنبال جواب می‌گردند و همین لحظه شما باید جواب آنها که محصول یا خدمت شما است را  نشان دهید، همان موضوع بحث که شما یا شرکت شما قادر به حل کردن آن است.

خیلی از مواقع افراد نمی‌دانند که چنین مشکلاتی در زندگی خود دارند تا وقتی که کمپین تبلیغاتی شما آنها را درگیر کند و به آنها آموزش دهد.

۷) مدت زمان ایده آل ویدیو خود را پیدا کنید

در حالی که نرخ تبدیل و تکمیل مخاطب به مشتری نباید تنها معیار شما برای تصمیم گیری مدت زمان ویدیو شما باشد بلکه این پیام شما است که مدت زمان ویدیو را مشخص می‌کند، در نهایت مدت زمان ویدیو شما تأثیر مستقیم بر نرخ تبدیل شما دارد.

همانطور که انتظار می‌رود طول مدت زمان ویدیو شما به میزان از دست دادن بیننده ارتباط مستقیم دارد و ممکن است بیننده را در دقایق اولیه ویدیو از دست بدهید.

به گفته سایت wistia، شما دو دقیقه زمان دارید تا توجه مخاطب و بیننده خود را نگه دارید این به آن معناست که در یک ویدیوی ۹۰ ثانیه‌ای همانقدر زمان برای نگه داشتن توجه مخاطب خواهید داشت که در ویدیو ۳۰ ثانیه‌ای دارید. این اطالاعات شگفت انگیز و در عین حال کارآمد برای بازاریاب‌های دیجیتالی است. اگر شما ویدیوهای کوتاه می‌سازید لازم نیست نگران مدت زمان ویدیوی خود باشید فقط کافیست که طول مدت زمان آن کمتر از ۲ دقیقه باشد.

۸) شفاف و معتبر باشید

آخرین گام و دستور العمل برای نوشتن فیلمنامه این است که شفاف و معتبر باشید.

نیلسن (Nielsen) گزارش می‌دهد که ۸۳ درصد از مصرف کنندگان به همتاهای خود اعتماد دارند تا شرکت‌ها و تبلیغاتشان، و از آنجایی که شرکت‌ها نمی‌توانند همتا و همکار مشتریان باشند مجبور هستند تا با شفاف سازی و ایجاد اعتبار بین مخاطب و مشتری و با ارائه دادن راه حل به آنها محصول یا خدمت خود را بفروشند.

ویدیو مارکتینگ روش بسیار مؤثر بازاریابی محتوا (content marketing) است و هدف نهایی بازاریابی محتوا باید رهبری باشد.
به عبارت دیگر شما باید از دید مشتری یک فرد یا شرکت حرفه‌ای و متخصص باشید تا به شما اعتماد کنند.

۹) استوری برد (story board)

به تصویر کشیدن فیلمنامه در مرحله پیش تولید به شما کمک زیادی به طراحی صحنه و لباس و خیلی از عوامل دیگر می‌کند با این کار تعامل خیلی بهتری با فیلمبردار و سایر عوامل کار می‌توانید داشته باشید.

داشتن استوری برد مثل داشتن فیلمنامه همانقدر با ارزش و با اهمیت است و یک روش کارآمد برای تصویری کردن ویدیو فبل از تولید آن است.

اساساً داشتن استوری برد به شما کمک می‌کند تا شما متوجه محدودیت‌های ساخت فیلمنامه مورد نظر بشوید.
نورپردازی چگونه باشد؟ چه لوکیشنی مناسب فیلمبرداری است؟ آیا همان لوکیشن مورد نظر است؟ چه ابزارهایی احتیاج دارید تا فیلمنامه شما به بهتری نحو ساخته شود؟

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

اگر شما مهارت به تصویر کشیدن فیلمنامه را ندارید متخصصانی در این زمینه وجود دارند که می‌توانید به آنها رجوع کنید.
با کشیدن استوری برد شما به حالات مختلف نورپردازی و انتخاب لنز دسترسی پیدا خواهید کرد و حتی این کار باعث می‌شود تا شما قسمتی اعظمی از هزینه ساخت رو پیش بینی کنید.

۱۰) تهیه فهرست برداشت‌ها

فهرست برداشت‌ها (shot list) لیستی تفکیک شده صحنه به صحنه از برداشتهای فیلمبرداری است. فهرست برداشت‌ها شامل اطلاعات دقیقتری از استوری برد هستند که از جمله جای قرار گیری دوربین نوع لنز و جهت نور است.

تهیه استوری برد و فهرست برداشت‌ها به همراه تهیه کننده و فیلمبردار به صورت حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا زمان زیادی را در ساخت صرفه جویی کنید.

۱۱) برنامه ریزی فیلمبرداری

با داشتن این فهرست شما از برنامه دقیق فرایند ساخت اطلاعات کافی مثل لوکیشن، شماره پلان، تجهیزات، افراد لازم، روز و ساعت فیلمبرداری را خواهید داشت.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

این کار باعث می‌شود تا شما هرچه بیشتر به انتظاراتتون نزدیک‌تر شوید، و به تمام سؤالات شما سر صحنه پاسخ می‌دهد و در فرایند پسا تولید هم کمک بسیاری را به شما خواهد کرد. ولی فراموش نکنید اگر هنگام فیلمبرداری سر صحنه تغییری رخ داد آن را یادداشت کنید.

در چند مرحله بعدی به شما بیشتر راجع به برنامه ریزی کاربردی و مواردی که باید آنها را قبل از تولید در نظر بگیرید و ملاحظه کنید خواهیم گفت.

۱۲) زمان تولید را دست بالا بگیرید

تجربه همیشه نشان داده اینکه شما قول کوچک بدهید اما بیش از انتظار عمل کنید خیلی بهتر است تا اینکه قول بزرگ بدهید اما نتوانید آن را برآورده کنید. پس بهتر است بجای اینکه زمان ساخت رو جوری تعیین کنید که همیشه در استرس باشید با کمی بیشتر در نظر گرفتن زمان تولید بدون فشار به فرایند تولید بپردازید، مخصوصاً در مواقعی که تازه کار هستید یا از فرایند تولید محتوای ویدیویی اطلاعات کافی ندارید.

دست کم گرفتن زمان تولید می‌تواند همانقدر خطرناک باشد که برای انجام کاری قول بزرگی داده‌اید اما توان انجامش را ندارید.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

در فرایند تولید ویدیو شما با افراد زیادی سر و کار دارید پس اگر دفعه اولتان است که این کار را می‌کنید بهتر است با گرفتن زمان مناسب به تمام مراحل رسیدگی کنید. خیلی از برنامه ریزی‌ها با در نظر نگرفتن زمان مناسب برای ساخت ویدیو باعث شده تا در فرایند بعد از ضبط هم اختلالاتی را ایجاد کند.

۱۳) استودیو یا لوکیشن

چند تصمیم گیری دیگر وجود دارد تا نتیجه کار شما رو تا حد قابل قبولی تاثیرگذار و شگفت انگیز کند، یکی از آن موارد تصمیم گرفتن راجع به این موضوع که در لوکیشن فیلمبرداری کنید یا در استودیو.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

در حالی که ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که کدام یک هزینه کمتری دارند. میشه گفت در هر دو صورت ممکن است به ضرر یا به نفع شما باشد انتخاب این موضوع ارتباط مستقیم به رساندن پیامتان و فرم و نوع ویدیویی که می‌خواهید بسازید دارد.

فیلمبرداری در استودیو این حسن را دارد که تمام تجهیزات در آنجا حاضر است و فقط شما کافیست عوامل را به آنجا ببرید، اما در لوکیشن های خارجی شما باید تمام وسائل را به آنجا ببرید پس همه چیز به پیام و انتخاب شما بستگی دارد.

۱۴) قبل از فیلمبرداری لوکیشن را کامل شناسایی کنید

حتی اگر شما تصمیم گرفته‌اید که در استودیو ضبط کنید باید قبل از آن استودیو را بازدید کنید. یکی از بهترین راههایی که باعث می‌شود در زمان صرفه جویی کنید این است که تمام لوکیشن ها را رفته و سختی کار در آنجا را بسنجید و بر اساس آن برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

به عنوان مثال لوکیشن های خارجی تماماً به زاویه نور خورشید بستگی دارد پس بنابراین شما باید دقت لازم را برای انتخاب ساعت و مکان فیلمبرداری در لوکیشن خارجی داشته باشید. به عنوان مثال اگر صحنه‌ای را در ساعات صبح فیلمبرداری می‌کنید و برنامه ریزی شما جوری بود که ادامه صحنه را در روز دیگر ضبط کنید باید دوباره در ساعات صبح فیلمبرداری کنید.

بازدید از لوکیشن همچنین این اجازه را به شما می‌دهد که تصمیم گیری درستی در رابطه با اینکه کدام صحنه را کجا بگیرید داشته باشید.

۱۵) تجهیزات مورد نیاز را تعیین کنید

قبل از اینکه اولین دوربین اولین ضبط خودش را شروع کند شما احتیاج دارید تا دقیق مشخص کنید برای هر برداشت چه تجهیزاتی لازم دارید. فهمیدن کارکرد فیلمنامه، استوری برد و حتی فهرست برداشت‌ها کار چندان پیچیده‌ای نیست اما درک صحیح از کارکرد دوربین و زاویه لنز و تأثیر آنها بر مخاطب مفاهیم پیچیده‌ای هستند پس بهتر است برای کمتر کردن هزینه‌ها و درست مصرف کردن زمان و بودجه با متخصصین این امر مشورت کنید.

برهان ابن الدین حمیدی

در پروژه‌های بزرگ وظیفه مدیر تولید این است که این تجهیزات را در اختیار قرار دهد اما در پروژه‌های کوچک فیلمبردار هم گاهی این وظیفه را به عهده می‌گیرد.

۱۶) تهیه فهرست لوازمی که در اختیار دارید

هنگامی که شما با تهیه کننده به لیست لوازم مورد نیاز توافق کردید لازم است بررسی کنید تا ببینید چه تجهیزاتی را خودتان در اختیار دارید (چون قطعاً تهیه کننده آمار کافی از این موضوع نخواهد داشت).

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

شرکت‌های بزرگ که دارای دپارتمان‌های مختلفی هستند قطعاً تجهیزات قابل قبولی در اختیار خواهند داشت. به عنوان مثال دپارتمان منابع انسانی ممکن است برای گرفتن مصاحبه از میکروفون برخوردار باشند. این بررسی‌ها ممکن است به شما کمک بزرگی در صرفه جویی هزینه‌ها باشد.

۱۷) از بهترین سخنگوی شرکت استفاده کنید

اغلب راویان ویدیوهای تبلیغاتی از قسمت‌های رده بالای شرکت‌ها هستند، اما صادقانه اگر بخواهیم بگوییم هیچکدام از مدیران بازیگران خوبی نیستند. در این جاست که شما باید از بازیگر حرفه‌ای استفاده کنید.

اما اگر شما در نظر دارید تا هزینه ساخت محتوای ویدیو را پایین بیاورید و روی آن بصورت بلند مدت سرمایه گذاری کنید (مخصوصاً اگر شما بخواهید بلاگ ویدویی شرکت را راه اندازی کنید که در آن روزی یک ویدیو تولید کنید)، در نظر داشته باشید که احتمال زیاد در دپارتمان منابع انسانی، بازاریابی یا ارتباط با مشتری کسانی وجود دارد که ارائه دهنده‌های خوبی هستند.

هر شرکتی از افرادی با کاراکترهای مختلف و خاصی تشکیل شده است که حتماً یکی از آنها مناسب این است که جلوی دوربین شما بیاید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از افراد داخل شرکت این است به خوبی می‌تواند داستان شرکت و پیام ویدیو که روزانه با آن سر و کار دارد را تعریف کند و به بیننده حس بهتری منتقل کند. ولی نباید جایگاه بازیگران حرفه‌ای را نادیده گرفت زیرا آنها تجربه و علم رساندن پیام به مخاطب را به خوبی می‌دانند.

۱۸) فهرست تماس

یکی از آخرین مواردی که اگر تصمیم گرفتید با عوامل حرفه‌ای کار کنید باید در نظر بگیرید، تهیه کردن فهرست تماس از تمام عوامل فیلم است.

یکی از آخرین مواردی که اگر تصمیم گرفتید با عوامل حرفه‌ای کار کنید باید در نظر بگیرید، تهیه کردن فهرست تماس از تمام عوامل فیلم است.

یکی از مهم‌ترین فهرست‌هایی که در کنار فهرست برنامه ریزی برداشت‌ها باید قبل از تولید تهیه شود است که شامل شماره‌های تماس تمام عوامل فیلم است و نوع کارکرد آنها و زمان کاری آنها است حتی این فهرست می‌تواند شامل شماره تماس راننده‌ها و رستوران مورد نظر برای تهیه غذا هم باشد.

فهرست تماس مناسب پاسخگوی بسیاری از سؤال‌های شما می‌تواند باشد از جمله “چه کسی، چی، کجا، کی و چرا”.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

با نگاه کردن به این سوالها متوجه می‌شویم تهیه این لیست برای ما می‌تواند خیلی با ارزش باشد، چون با دانستن این اطلاعات دیگر نگرانیی در مورد بعضی مسائل نخواهد ماند. این فهرست بیشتر از آنچه شما تصور می‌کنید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تهیه از یک چک لیست روزانه تا شماره تماس‌های اضطراری و بازیگر نقش اول ویدیو و حتی یکی از عوامل می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد.

۱۹) بازیگران را به لوکیشن ببرید

بعد از اینکه موارد بالا مثل فیلمنامه، استوری برد، فهرست برداشت‌ها، برنامه ریزی تولید و فهرست تماس‌ها را آماده کردید وقت آن است که بازیگران را سر صحنه ببرید، یکی از دلایلی که بازیگر شما یا همکار شما نتواند آنطور که لازم است نقش خود را به خوبی بازی کند این است که با لوکیشن آشنا نیست.

پس بهتر است در مرحله پیش تولید هنگامی که شما با بازیگر مورد نظر متن فیلمنامه را تمرین می‌کنید لوکیشن فیلمبرداری را به او نشان دهید. همچنین شما می‌توانید لباس‌ها و حتی گریم مورد نظر را به او نشان دهید.

همچنین یکی دیگر از مزیت‌های مرحله پیش تولید این است که شما می‌توانید در حین تمرین از بازیگران مختلفی استفاده کنید تا به بهترین گزینه برسید.

۲۰) ویدیو مارکتینگ ارزشش را دارد

تحقیقات نشان می‌دهد انسان‌ها ۲۰% از چیزی که می‌شنوند،۳۰% از چیزی که می‌بینند و ۷۰% از چیزی که می‌بینند و می‌شنوند را به خاطر خواهند سپرد.

پس هیچ بهانه‌ای برای اینکه نخواهید محتوای ویدیویی تولید کنید باقی نمی‌ماند. اگر شما تا الان درگیر ویدیو مارکتینگ نبوده‌اید منتظر چی هستید، همین حالا خودتان شروع کنید یا اینکه با یک تیم حرفه‌ای همکاری کنید.

در اینجا چند آمار جالب را به شما خواهیم گفت اما برای اینکه بهتر متوجه بشوید امروزه ویدیو مارکتینگ چه اهمیتی دارد اینجا را کلیک کنید.

  • ۹۳% از بازاریاب‌ها از ویدیو در کمپین‌های خود استفاده می‌کنند
  • ۸۴% از ویدیو برای بازاریابی وب سایت استفاده می‌کنند
  • ۶۰% از ویدیو در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند

به محض اینکه شما از ویدیو مارکتینگ استفاده کنید متوجه قدرت آن در جذب مخاطب و هدایت مشتریان می‌شوید، همانطور اینکه باعث می‌شود مخاطبان به شما اعتماد بیشتری کنند و بازده بالایی در برگشت سرمایه خواهید داشت.

ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

پس هرچه زودتر اقدام به ساخت کمپین ویدیو مارکتینگ کنید. ساخت ویدئوهای تبلیغاتی کاری تخصصی است اگر احساس می کنید در این زمینه نیاز به کمک دارید ما در کنارتان هستیم.

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.