دیدنی ها مطالب آموزشی

۷ مورد از بهترین و موثرترین ویدیوهای معرف (Explainer Videos) در دنیا

نویسنده: ویدیونگار

فرض کنید شما یک کالا یا خدمت را ارائه داده‌اید و حالا مخاطبان شما نیز مشکلاتی دارند. شما می‌توانید این مشکلات را حل کنید، اما چگونه باید دیگران را از پیشنهاد خود و اینکه چگونه به آن‌ها کمک می‌کند آگاه کنید؟

یکی از بهترین و محبوبترین راه‌ها ویدیوهای معرف است. با ما در این قسمت از آموزش ویدیو مارکتینگ همراه باشید.

ویدیوی معرف ویدیوهای کوتاهی هستند که محصول یا خدمت شما را مختصر و مفید توضیح می‌دهد. به همین دلیل به آن‌ها ویدیوهای معرف می گویند.

این ویدیوها برای معرفی پیشنهادتان به مخاطبان هدف و چگونگی کار با آن و اینکه چگونه کارهای آن‌ها را آسان‌تر می‌کند ویدیوهای ایده آلی هستند. ویدیوهای معرف در بالای قیف فروش قرار می‌گیرند اما می‌توانند در بسترهای متعدد (از سایت شما گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های خریداری شده) برای آگاهی، تشویق و افزایش میزان تعامل استفاده شوند.

در این مقاله از آموزش ویدیو مارکتینگ برخی از بهترین نمونه‌های ویدیوها و انیمیشن‌های معرف را که تا به حال تولید شده‌اند، همراه با راهنمایی‌های کلیدی که هنگام ساخت ویدیوی خود باید به آن توجه کنید آورده‌ایم.

۷ نمونه از ویدیوها و انیمیشن‌های معرف بی بدیل و تاثیرگذار

 ۱. Tripcase نقطه نیاز و درد اصلی را برجسته کنید

بهترین راه برای افزایش مخاطبان محصول یا خدمتتان توضیح این است که شما چگونه مشکلات آن‌ها را حل می‌کنید. به همین دلیل ابتدا باید روی نقاط درد تمرکز کنید.

video
play-sharp-fill

تمام ویدیوهای معرف در این مقاله به نیازها و مشکلات فوری مخاطبان اشاره می‌کنند. اما ویدیوی تریپکیس به عنوان یک مثال بسیار قوی در این زمینه است. چرا که ماهرانه بارها و بارها نقطه نیاز اصلی که از آن صدمه دیده‌ایم را تکرار می‌کند.مخاطبان هدف تریپکیس از دردسرهای مسافرت متنفرند. این ویدیو با نمایش مسافرانی که در تکاپو و تلاطم هستند و به دردسر افتاده‌اند و در مقابل کاربر این اپلیکیشن که به‌راحتی مقدمات سفر را فراهم می‌کند مشکل و راه‌حل را به‌خوبی نشان می‌دهد.

تأکید بر مشکل و نیاز اصلی در محتوای ویدیویتان در دو سطح عملی و عاطفی، مثل این ویدیو یک راه مؤثر برای معرفی به مخاطبان هدف است. چرا آن‌ها به محصول یا خدمت شما نیازمندند؟

۲. Mint ساده بگیر

مثل بیشتر ویدیوها، ویدیوهای معرف هنگامی که کوتاه و ساده‌اند، بهترین بازخورد را دارند. مخاطبان شما برای اولین بار قرار است با محصول یا خدمت شما آشنا شوند. بنابراین ویدیوهای معرف ویدیوهای خوبی برای طرح مسائل پیچیده نیستند.

video
play-sharp-fill

چرا زمانی که می‌توانید سرگرم‌کننده باشید، ویدیوهای خسته‌کننده بسازید؟ شوخی در انواع مختلف بازاریابی معجزه می‌کند، در ویدیوهای معرف نیز، تأثیر زیادی خواهد داشت.

۳. Notarize سرگرم‌کننده باشید

به جای عمیق شدن، به مخاطبانتان یک نگاه کلی و سریع از آنچه پیشنهاد شما را متمایز می‌کند بدهید؛ اینکه چگونه به رفع نیازهایشان کمک می‌کند. این دقیقاً همان چیزی است که ویدیوی مینت انجام داده است. انیمیشن معرف آن‌ها، همه چیزهای خاص و قدرتمندی که شما می‌توانید با سرویس آن‌ها انجام دهید، بیان نمی‌کند بلکه یک توضیح ابتدایی و عالی از اینکه چرا شما به سرویس آن‌ها در زندگی‌تان نیاز دارید ارائه می‌کند.
شما بعداً زمان زیادی برای اینکه وارد ریزه‌کاری‌های خدمات اضافی، افزودنی‌ها و انواع اشتراک شوید، خواهید داشت.

video
play-sharp-fill

ویدیوی معرف Notarize آن چیزی که احتمالاً خسته‌کننده ترین مفهوم روی زمین است را – اسناد رسمی- سرگرم کننده، جالب و دیدنی نمایش می‌دهد. آن‌ها احتمالاً فهمیده‌اند که کسی دوست ندارد یک ویدیوی خشک درباره این موضوع ببینند، حتی افرادی که دقیقاً به خدمات آن‌ها نیاز دارند.

بنابراین به‌جای آن، مسیری مخالف (و البته مستند) را با استفاده از طنز به‌طوری‌که حسن نیت خود را به مخاطب می‌رساند در پیش گرفته‌اند. یک صحنه از تاریخ با چاشنی تغییر لباس و برخی ویرایش‌های عالی، این ویدیو را سرگرم کننده و قابل اشتراک ساخته است.

۴. Crazy Egg محصول و خدمت خودتان را در عمل نشان دهید

این کار همیشه مقدور نیست، اما نمایش محصول یا خدمتتان حین کار کردن، در ویدیوی معرف، می‌تواند مشتریان بالقوه را به سمت خرید هل دهد.

video
play-sharp-fill

Crazy egg تصمیم گرفته تا دو تا از ابزارهایش را (heat and scroll map) در عمل نشان دهد. با نمایش دقیق آنچه مخاطبان هدف در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند دریافت می‌کنند، شرکت در حذف افرادی که صرفاً تماشاچی هستند و چیزی نخواهند خرید، موفق خواهد بود.

زمانی که شما یک خدمت یا نرم‌افزار آنلاین را می‌فروشید (به‌خصوص نرم‌افزارهای پیچیده‌تر و یا فنی‌تر)، به‌کارگیری این تکنیک مفید خواهد بود. به این صورت مخاطبان شما خواهند فهمید بدون هیچ مشکلی چگونه از محصول شما استفاده کنند. با پاسخ به این سؤال، آن‌ها قدم به قدم به خرید محصول شما نزدیک‌تر می‌شوند.

۵. Amazon ثابت کنید چرا به معرفی نیاز دارید

اگر شما به یک ویدیوی معرف نیاز دارید، احتمالاً یک محصول یا خدمت ارائه می‌کنید که خیلی واضح نیست و نیاز به توضیح دارد. مثل یک تکنولوژی جدید، طراحی نو یا چیزی که کسی تا کنون به آن فکر هم نکرده است. درهرصورت شما باید به تازگی آن تأکید کنید.

video
play-sharp-fill

در ویدیوی معرف آمازون، سرویس خرید جدید آمازون (Amazon Go)، بر یک تحول تمام‌عیار دلالت دارد. زیرا این یک ایده است که مشتریان هنوز با آن آشنا نیستند، آمازون قدم‌به‌قدم ثابت می‌کند که چگونه به‌آسانی می‌توان از این سرویس استفاده کرد. این باعث می‌شود تا افراد با آمازون و خدمات آن، در موقعیت رهبر بازار آشنا شوند.
اگر پیشنهاد شما واقعاً منحصربه‌فرد باشد، در مورد چگونگی کار آن کمی توضیح دهید. با توجه به نوآوری و تکنولوژی در این زمینه مشتریان بالقوه بیشتر به آن اعتماد می‌کنند.

Panaroma9 .۶ از جذابیت‌های بصری بهره ببرید

بهترین ویدیوهای معرف، نباید فراموش کنند که آن‌ها بالاخره ویدیو هستند. آن‌ها از مزیت‌های بصری، رنگ، موشن برخوردارند تا محصول یا خدمات خود را توضیح دهند.

video
play-sharp-fill

یک راه مطمئن برای نگه داشتن مخاطبانتان این است که از تصاویر جالب و جذاب استفاده کنید. در اینجا Panaroma9 یک ایده سرگرم کننده برای الهامات خلاقانه خود داشت و با آن مسیر خود را طی کرد. سیر در دنیای IT تفاوت چندانی یا بودن در یک بازی کامپیوتری ندارد.

این ویدیو تصاویری شگفت انگیز از طریق تقلید و شبیه‌سازی بازی‌های ویدیویی خلق کرده است. خود انیمیشن احتمالاً کوتاه‌تر می‌شود اگر فقط حاوی نقاط کلیدی باشد، اما بااین‌حال، مخاطبان از تماشای آن لذت می‌برند.

 ۷. HubSpot با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید

در پایان روز، یک ویدیوی معرف عالی، باید یک کار را انجام دهد: با مخاطبانتان ارتباط بگیرید تا مشتاق شوند که بیشتر بدانند.

video
play-sharp-fill

به همین منظور، نرم‌افزار بازاریابی Hubspot فضای ویدیو معرف اش را با نمایش بازاریابان مدرن نمایش می‌دهد. آن‌ها با یک جمله در مورد یک بازاریاب بودن در شرایط امروز، شروع می‌کنند و با بحث در مورد بزرگ‌ترین نگرانی‌ها و مخاطرات این حوزه ادامه می‌دهد.

به‌علاوه آن‌ها مخاطبان هدف خود در قالب بازیگر ویدیو به تصویر کشیده‌اند که در نتیجه مشتری می‌تواند خود را در آن حالت تجسم کند. و این نمایش زمانی و مکانی دوباره به آنچه مخاطبانشان می‌خواهند بیشتر بدانند باز می‌گردد: یک درک واضح و یکپارچه ازآنچه بازاریابی آن‌ها انجام می‌دهد.جمع‌بندی: با ویدیوهای معرف توضیح دهید و تسخیر کنید

این‌ها ۷ مورد از بهترین ویدیوهای معرف هستند. هفت نکته طلایی که باید در هنگام برنامه‌ریزی برای تولید ویدیو معرف خودتان دنبال کنید:

  • روی نیازهای مخاطبان تأکید کنید
  • ساده بگیرید
  • سرگرم‌کننده باشید
  • محصولات و خدمات خود را در عمل نشان دهید
  • ثابت کنید که خدمت شما به معرفی نیاز دارد (جدید است)
  • از جذابیت‌های بصری بهره بگیرید
  • با مخاطبان خود ارتباط مؤثر بگیرید

پس از آشنایی با ویدیو های معرف در این قسمت از آموزش ویدیو مارکتینگ لازم است بدانید که در هنگام تولید هر نوع محتوای ویدیویی لازم است تا ابتدا مخاطبان هدف و پیام مرکزی خود را بشناسید و سپس اقدام به ساخت ویدیو یا انیمیشن کنید. این نوع از ویدیو تنها یک قسمت از کل استراتژی بازاریابی محتوای شماست: به مخاطب نشان دهید که چرا به محصول و یا خدمت شما نیاز دارد و او در مسیر قیف فروش هدایت کنید.

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.