بازاریابی و انتشار ویدیو مطالب آموزشی

انتشار ویدئوی تبلیغاتی ؛ ۸ راه کار برای بهتر دیده شدن محتوای ویدئویی

انتشار ویدئوی تبلیغاتی

برای تولید محتوا ویدیویی تبلیغاتی اثرگذار احتیاج به مهارت، زمان و منابع دارید. چه بخواهید خودتان ویدیو بسازید چه از یک تیم حرفه‌ای خارج از مجموعه تان کمک بگیرید. فرایند پرخرج و زمان بری خواهد بود. اما تمام زحمات، عرقها و اشکهایی که ریختید وقتی دیده خواهد شد که شما ویدیوی خود را به نحو احسن منتشر کنید.

پس میشه گفت بزرگترین قطعه پازل برای معرفی و یا ترویج محصول یا خدماتتان منتشر کردن هرچه بهتر ویدیویتان است. انتشار ویدئوی تبلیغاتی مهم ترین کار بعد از تولید ویدیو است.

شاید شما در تبلیغ محصولتان به روش های دیگر ماهر باشید اما امروزه ویدیو مارکتینگ جایگاه خاصی پیدا کرده است، و ما میدانیم که محتوای ویدیویی برای مخاطبان بسیار جذاب است بطوریکه با داشتن حتی یک ویدیو در صفحه اصلی‌تان می‌توانید ترافیک سایت را تا ۸۰% افزایش دهید.

پس ارزشش را دارد که زمان بیشتری را برای یادگیری بهتر منتشر کردن ویدیوهای‌تان بگذارید.

ما در اینجا میخواهیم ۸ تا از استراتژِی های کارآمد برای بهتر دیده شدن ویدیوهایی که زحمت زیادی برای تولیدشان کشیده‌اید را معرفی کنیم.

۱. بهینه سازی تصویر شاخص و اسم ویدیو

میشه گفت عکس شاخص (Thumbnail) یا کاور با فاصله مهمترین مولفه ویدیوی شماست که بیننده را متقاعد کند ویدیوی شما را ببیند یا نبیند، چرا که واقعیت این است که ما کتاب‌ها رو از روی جلدشان قضاوت میکنیم، به همین دلیل باید پوشش مناسبی برای ویدوی مان داشته باشیم تا بیننده رو ترغیب به دیدن بکنیم.

از طرف دیگه، اسم هم اهمیت زیادی دارد چرا که هرچه اسم ویدیوی تان جذاب تر باشد و از کلماتی استفاده کنید که بیشتر سرچ می‌شوند، ویدیوی شما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
راهکار ما برای اینکه بیننده در نگاه اول جذب ویدیوی شما بشود این است که عکس شاخص خود را عکسی پر انرژی بگذارید مانند فردی که  مستقیم به دوربین نگاه کرده، لبخند میزند و دستان خود را باز کرده است.
خود شما آیا کتابی که برای بار اول می‌بینید اگر جلدی حوصله سر بر با نوشته های طولانی و سخت و طرح خنثی داشته باشد ترغیب میشوید که بخرید؟به همین صورت مخاطب هم اگر عکس شاخص و اسم مناسبی روی ویدیویتان نبینید احتمال اینکه ویدیویتان را باز کند کم است.
پس عکس شاخص خودتان را به یک صحنه زیبا و پرانرژی تغییر بدین تا مخاطب بیشتری محصول یا خدمت شما رو ببیند.

۲. کمپین ویدیویی در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید

چه چیزی بهتر از اینکه مردم را وادار به دیدن ویدیویتان کنید تا اینکه بخواهید بصورت رایگان خدمت یا محصولتان را به آن‌ها بدهید.
بهترین مکان برای این کار شبکه های اجتماعی است. چرا که مردم خیلی راحت تر محتوای شما را به اشتراک میگذارند، و اینکار باعث می‌شود تا مخاطبان را به پیج اصلی تان راهنمایی کنید.
برای مثال اگر پس از قرار دادن ویدیویتان در اینستاگرام، ویدیوی شما در قسمت اکسپلور اینستاگرام دیده شود و دارای عکس شاخص مناسب باشد، مخاطب حاضر به دیدن ویدیوی تان می‌شود و در نتیجه احتمال ورود به پیج اصلی تان بیشتر شده و مخاطب را به سایت تان راهنمایی می‌کنید.

۳. در کنار ویدیوی تان دکمه اشتراک گذاری قرار دهید

اگر در سایت تان ویدیویی می ‌گذارید، حتما آن را به دکمه اشتراک گذاری روی شبکه های اجتماعی مختلف، مجهز کنید.
چرا که این کار باعث می‌شود ویدیوی شما از طریق رسانه‌ های مختلف پخش شود. تا مخاطبان بیشتری ویدیوی شما را ببینند و به راحتی وب سایت شما را پیدا کنند.
همچنین استفاده از نرم افزارهای آماری به شما این امکان را می‌دهد که آمارهای مختلفی در مورد بازدید از ویدیوی تان به دست آورید. مثل تعداد بازدید ها و یا اینکه ویدیوی شما تا کجا برای مخاطب جذاب بوده یا تماشا کرده است. و یا اینکه آیا بعد از مشاهده‌ی ویدیوی شما به سایتتان مراجعه کرده است یا خیر.

۴. بدون تعارف از بینندگان بخواهید ویدیوی شما را به اشتراک بگذارند

ممکن است فکر کنید اینکه بخواهید مردم ویدیوی شما را به اشتراک بگذارند کمی گستاخانه است.
اما من به شما تضمین می‌دهم که اینطور نیست و دوستان و مخاطبانتان حرف شما و محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت، پس خجالت نکشید و از دوستان، همراهان، همکاران، خانواده و البته کسانی که به بازار هدف شما نزدیک و یا در ارتباط هستند بخواهید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند چرا که شما نمیدانید آن‌ها با چه کسانی در ارتباط هستند و محتوای شما ممکن است تا کجا برود.
شما هم حتما این کار را انجام دهید. زیرا این کار باعث می‌شود دیگران به شما اعتماد کنند و این روابط به درد شما خواهند خورد. پس خجالت نکشید و از مخاطب خواهش کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارد.

در ادامه آموزش انتشار ویدئوی تبلیغاتی با ما همراه باشید.

۵. از ویدیو در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

تحقیقات نشان داده شما حتی با اضافه کردن فقط کلمه ویدیو به محتوای ایمیلتان ۱۹% بازدید ایمیلتان را افزایش خواهد داد، و همچنین با داشتن عکس شاخص مناسب، میزان کلیک شما ۳۰۰% بیشتر خواهد شد.
نه تنها این کار راحت و مجانی است بلکه ترفندی بسیار مناسب برای هدایت کردن کمپین تان خواهد بود.
با استفاده از نرم افزارهای آماری هم می‌توانید اطلاعات دقیقی نسبت به فرایند تبلیغات‌تان از طریق ایمیل داشته باشید.

۶. برای ترویج ویدیویتان کمی خرج کنید

بسیاری از ترفندهای ترویج محتوا نیازمند کمک هزینه مالی هستند، پس بهتر است هرچه گوشه کیف‌ تان گذاشته اید را بیرون بیاورید و خرج استراتژی ویدیو مارکتینگ تان کنید.
در واقع لازم نیست دست یا پایتان را خرج ترویج ویدیویتان در شبکه های اجتماعی کنید. اگر شما به مخاطبتان توجه کافی داشته باشید، قطعأ می‌توانید کمپین بهتری را مدیریت کنید و افراد بیشتری را جذب خواهید کرد.
در نتیجه بازگشت سرمایه لذت بخشی خواهید داشت.

۷. ویدیویتان را در رویدادها پخش کنید

همه ما در سخنرانی های کسل کننده‌ای که تمام وقت‌مان مشغول نگاه به اطراف یا چک کردن ایمیل و اینستاگرام یا حتی تمام تلاشمان این است که فقط چشمانمان را باز نگه داریم حضور داشتیم اما هیچوقت به این فکر نکردیم که طرف مقابل که مشغول صحبت کردن است، وقتی با همچنین صحنه ای مواجه می‌شود چه حالی پیدا می‌کند.
پیشنهاد ما به شما این است که بیشتر بجای صحبت کردن، ویدیو پخش کنید. حتی اگر در بخشی از ویدیو خودتان صحبت می‌کنید. بهترین سخنرانان رویداد تد هم از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند. چرا که این کار باعث میشود بیننده بجای نگاه به اطراف یا چک کردن گوشی خود به محتوای شما توجه کند. همچنین شما هم از استرس کمتری رنج می برید.

۸. بیزینس پروفایل اینستاگرام

از آنجایی که امروزه عموم مردم استفاده بیشتری از اینستاگرام دارند قصد دارم تا قابلیت بسیار مفیدی از اینستاگرام را به شما آموزش دهم.
بیزینس پروفایل یا پروفایل تجاری قابلیتی از اینستاگرام است که در سال ۲۰۱۶ به این اپلیکیشن اضافه شد این قابلیت بیشتر برای کسب و کارها طراحی شده است. اما از آنجایی که با فعال کردن این قابلیت به شما امکاناتی مفیدی می‌ دهد و از طرفی دیگر هیچ هزینه ای ندارد بیشتر افرادی که بصورت حرفه ای می‌خواهند با اینستاگرام کار کنند هم از این قابلیت استفاده می‌کنند.
شاید تا الان برای شما سوال شده که بیزینس پروفایل چه امکاناتی دارد و چگونه میزان اثربخشی انتشار محتوای ویدیویی ما را افزایش می‌دهد.
در اینجا قصد دارم تا دوتا از این امکانات را به شما معرفی کنم.

Contact button یا دکمه تماس

با تبدیل کردن پروفایل عادی به پروفایل تجاری اولین تغییری که در صفحه خود مشاهده خواهید کرد اضافه شدن این دکمه به صفحه پروفایلتان است، این دکمه باعث میشود تا مخاطب یا افرادی که در صفحه شما می آیند خیلی راحتتر و سریعتر با شخص شما از طریق ایمیل، شماره تلفن و یا دایرکت ارتباط داشته باشند.

Insights یا جدول آماری

این ابزار به شما کمک می‌کند تا شناخت بهتری نسبت به مخاطبتان بدست بیاورید. چرا که به شما آمارهایی مثل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و همچنین اطلاعاتی مثل اینکه مخاطبانتان در چه ساعاتی بیشتر آنلاین هستند به شما می‌دهد.
و از طرف دیگر آمارهایی دقیق از برخورد مخاطبان و بازدید کنندگان با محتوای شما می‌دهد ، از جمله:
چند نفر با دیدن محتوای شما وارد پروفایتان شدند
چند نفر با دیدن محتوایتان شما را فالو کردند
چند نفر با دیدن محتوای شما روی لینک سایتتان کلیک کردند
در طول هفته چند فالوور به شما اضافه شده یا شما را آنفالو کرده
تعداد لایکها و کامنتها
چند نفر پست شما را آرشیو کردند
چند نفر از بازدید کنندگان محتوای شما از فالوورهای شما نبودند

انتشار ویدئوی تبلیغاتی

در قسمت استوری هم امکاناتی را به شما اضافه میکند
از جمله قابلیت اضافه کردن لینک به استوری که این امکان مختص پروفایلهایی است که بیش از ۱۰ هزار نفر فالوور دارند
بعضی از آمارهایی که بالاتر توضیح داده شد مثل تعداد بازدیدکنندگان و…
تعداد دفعاتی که بیننده به استوری بعدی یا قبلی شما مراجعه کرده اند
تعداد پیامهایی که به شما دادند
تعداد دفعاتی که بعد از دیدن استوری شما به استوری شخص بعدی مراجعه کرده
و در نهایت تعداد دفعاتی که بعد از دیدن استوری شما از قسمت استوری خارج شده.
تمام این آمارها زمانی مفید هستند که شما برای آن‌ها ارزش قائل شوید و در انتشار و انتخاب کانال های انتشار محتوای تان تا میزان قابل قبولی دقت به خرج دهید.

با خواندن این نکات و مواردی که حاصل سالها تجربه و تحقیق تیم ویدیونگار بوده متوجه شدیم که هرچقدر شما در ساخت و تولید ویدیو زحمت فراوان کشیدید زمانی نتیجه خواهد داد که شما محتوای ویدیویی خود را به بهترین شکل منتشر کنید.

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.