بازاریابی و انتشار ویدیو

هشت ترند برتر حوزه تبلیغات ۲۰۱۷

نویسنده: ویدیونگار

بازاریابان حرفه ای از همه امکانات موجود راههای جدید تبلیغات اینترنتی مانند تبلیغات نیتیو ، استفاده از کانالهای تاثیر گذار و پر مخاطب ، روایت های تصویری و جذاب و محتواهای ارزشمند با زمان محدود یا همیشگی استفاده می کند.
بازاریابی در واقع نوعی راه ارتباطی با مشتریان به منظور ارائه یک محصول یا خدمت به ایشان است. اگر چه تلاش همیشگی ای برای یافتن راههای جدید تبلیغات اینترنتی وجود دارد.
در دنیای امروز که تحت کنترل شبکه های اجتماعی است تبلیغات هرروزه جزئی گرا تر و از نظر تکنولوژی پیشرفته تر می شود. اما در عین حال به همین دلیل قوی ترین پیام ها هنوز انسان محور هستند.
راههای جدید تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۱۷ به بازاریاب ها کمک می کند تا با کنار زدن حاشیه ها توجه مخاطب را مستقیما جلب کرده و دستاوردهای بیشتری در زمینه تبلیغات داشته باشند. این تاکتیک ها بر اساس جنبه های اساسی طبیعت انسان طراحی شده اند. بنابراین می توانند با ساخت کمپین هایی به صورت گفت و شنود هایی که با دقت طراحی شده اند برند ها و مشتریان ایشان را در تجربه ای مشترک سهیم گردانند.

ترند۲

۱- یا نیتیو یا هیچی

جو پولیزی ، ترویج دهنده مستقل بازاریابی محتوایی ، تبلیغات نیتیو یا همسان را دروازه ورود به تبلیغات محتوایی می داند. اگر باهوش باشید از این نوع تبلیغات استفاده خواهید کرد. گردش مالی این نوع از تبلیغ امسال به هفت میلیارد و نهصد میلیون دلار و تا سال ۲۰۱۸ به بیست و یک میلیون دلار خواهد رسید و پیش بینی می شود که تبلیغات نیتیو در تمامی رسانه های آنلاین گسترش یابد.

تبلیغات نیتیو یکی از راههای جدید تبلیغات اینترنتی در دنیا است. افراد فعال در زمینه بازاریابی علاقه زیادی به این نوع از تبلیغ دارند زیرا به صورت طبیعی در میان مطالب دیگر گنجانده می شود. تبلیغات نیتیو به چشم مخاطب غیرعادی به نظر نیامده و آنها فرق آن را با محتوای عادی یک سایت متوجه نمی شوند.
محتوای این نوع از تبلیغات معمولا مفید و جالب بوده و برای مخاطب خاص طراحی می شود. همه این نکات باعث می شود که این روش یکی از بهترین راه های ایجاد یک کمپین تبلیغاتی باشد.

۲- به بازاریابی محتوایی توجه کنید

بازاریابی محتوایی گاهی با تبلیغات نیتیو اشتباه گرفته می شود. اگر چه این دو شباهت های زیادی دارند ولی بازاریابی محتوایی خواص خودش را دارد.
در واقع بازاریابی نیتیو یکی از راه های پخش محتواست.اما تبلیغات محتوایی روشی استراتژیک از تبلیغ جهت تولید محتوای مناسب برای جلب مخاطب خاص است. این روش مانند تبلیغات نیتیو یک بار انجام نمی شود بلکه پروسه ای دنباله دار است که بهتر است در تمام مراحل تبلیغات گنجانده شود.

ترند-۶

این نوع از تبلیغات می تواند اساس انواع راههای جدید تبلیغات اینترنتی و بازاریابی باشد و چون هر کس از آن به روشی متفاوت استفاده می کند برای هرنوع برندی می شود آن را به کار برد. اگر گویش یک برند هوشمندانه ، جالب یا بامزه باشد حتما ذهن مخاطب را درگیر خواهد کرد.

ترند۵

۳- فرد یا کانال پرمخاطب مورد نظر خود را پیدا کنید

در حال حاضر ما در دوران اوج بازاریابی از طریق افراد و شبکه های پر مخاطب و تاثیر گذار هستیم. در عین حالی که در گذشته کانال های ارتباطی تاثیر گذار جامعه همیشه از عوامل اصلی بازاریابی بوده اند ، حالا نیز آن ها به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از موثر ترین راه های رسیدن به مشتریان به خصوص در شبکه های اجتماعی هستند.

بازاریابی توسط افراد برجسته به برند ها این فرصت را می دهد که با استفاده از کسانی که مردم دوستشان دارند و پیگیرشان هستند بر سر زبان ها بیافتند. این افراد به برند ها فرصتی فوق العاده می دهند که تمام انرژی شان را به طور هوشمندانه برای تبلیغات به کار بگیرند. اگر از این روش به درستی استفاده شود راهی طبیعی برای اغوای مشتریان ایجاد می شود.

۴- از ویدئو و پخش زنده و داستانگویی تصویری استفاده کنید

مخاطب با ویدیو به سرعت ارتباط برقرار کرده و احساساتش برانگیخته می شود و پیامی که به صورت تصویری ارائه شود بیشتر از کلمات ساکن که در اخبار ارائه می شوند به خاطر می ماند. پخش زنده به شما این امکان را می دهد که بدون وقفه کار خود را انجام دهید.

ترند۴

به محبوبیت سایت های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب توجه کنید ، بیش از یک میلیارد مخاطب مرتب از آن استفاده می کنند ، آماری که از مارچ ۲۰۰۴ چهل درصد افزایش داشته است. سایت های اشتراک ویدیو ایرانی مثل آپارات نیز به سرعت در حال رشد و جلب مخاطب بیشتر هستند و اضافه شدن امکانات زنده به اینستاگرام و فیس بوک هم بیانگر اهمیت ویدیو و به خصوص پخش زنده هستند.
فیسبوک در ماه آوریل با ارائه فیسبوک لایو با قدرت وارد این عرصه شد. این ابزار به هر کسی که از فیسبوک ، بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا ، استفاده می کند امکان انتشار اطلاعات را می دهد. فیسبوک در ماه اکتبر با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی بین المللی جهت معرفی امکانات این ابزار جدید کار خود را ادامه داد. تمام محتوای این کمپین با استفاده از فیسبوک لایو و یک تلفن همراه تولید شده بود. کاری که انجام شد راهی موثر جهت معرفی امکانات این ابزار جدید بود که به همه مخاطبین خود در همه جا اجازه می دهد تا محتوای شان را تولید و منتشر کنند.

chatbot

۵- با چت بات ها آشنا شوید

چت بات ها یا ربات های چت ابزاری متحول کننده هستند که ارتباط هم زمان و ۲۴ ساعته با مشتریان را بهبود می بخشند. پیشرفت هوش مصنوعی و برنامه نویسی به چت بات ها این اجازه را می دهد که پاسخگوی سوالات مشتریان باشند و پاسخ های آن ها منطقی و درست هستند زیرا بر اساس اطلاعات و عملکرد مغز انسان تولید شده اند. یک چت بات متخصص فروشی است که همیشه بیدار بوده و آماده ارائه سریع پاسخ به سوالات مشتریان است.

برای مثال اگر گوشی آیفون دارید یک چت بات در جیب شماست ، سی ری چت بات اصلی اپل از فناوری تشخیص صدا ، متون از پیش تعیین شده و شبکه های مصنوعی عصبی یادگیرنده استفاده می کند تا به سوالات مخاطبین پاسخ صحیح ارائه کند.
قدرت تلگرام در ارائه ربات ها ، این ابزار ارتباطی را به یکی از قدرتمند ترین رسانه های بازاریابی آنلاین تبدیل نموده است.

ترند۳

۶- برای محتوای خود تاریخ انقضاء تعیین کنید

مخاطبین اسنپ چت می دانند محتوایی که پس از زمانی معین به صورت خودکار از بین می رود می تواند اعتیاد آور باشد. بازه توجه مفید رو به کاهش نسل جوان امروز اهمیت محتوایی که خود به خود از میان می رود را بیشتر نشان می دهد. اصل فوریت باعث می شود که یک مطلب از میان شلوغی های اینترنت بیرون زده و توجه مخاطب را جلب کند.

فرضیه کار ساده است : همین حالا به این مطلب نگاه کن وگرنه دیگر شانسی برای دیدن آن نخواهی داشت. در عین حالی که این کار باعث جذابیت و اعتبار مطلب می شود اما استفاده آن را نیز برای بازاریاب سخت می کند. برندهایی که هوش لازم برای استفاده از ظرفیت آن را دارند از مزایای آن آگاهند. افراد برجسته ای که در این زمینه توانایی دارند می توانند بازاریابان را برای استفاده از محتوایی که در زمان محدود ارائه می شود همراهی کنند. به پست های زمان دار در تلگرام توجه کنید، آنهایی که جملاتی نظیر “این مطلب تا دو ساعت دیگه پاک میشه” استفاده می کنند نظر شما را به خود جلب می کنند.

ترند۸

۷- شخصی سازی را اولویت قرار دهید

ارائه بیش از حد اطلاعات هر روزه به مخاطبین ایشان را در برابر تبلیغات مقاوم کرده است. امروزه مخاطبین روش های آشکار تبلیغ و بازاریابی را تشخیص می دهند و اصرار بیش از حد آنان را بی میل خواهد کرد. هدف قرار دادن مخاطب به صورت شخصی به بازاریابان اجازه می دهد تا از جریان سطحی تبلیغات عبور کنند. شخصی سازی از مهمترین راههای جدید تبلیغات اینترنتی است.

برای جلب مخاطبی که توجهش را از دست داده است بازاریابان باید با محتوایی که شخصی سازی شده و به او مربوط است به سراغش بروند ، یعنی ایجاد راههای جدید تبلیغات اینترنتی و بازاریابی که براساس نیاز و خواسته های مشتریان طراحی شده است. دنبال کردن عادات ، علایق و سوابق جستجوی مشتریان کلید طرح استراتژی فروش و جلب نظر ایشان است

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.