بازاریابی و انتشار ویدیو

هفت اشتباه مرگبار در بازاریابی ۲۰۱۸

هفت-اشتباه-مرگبار-در-بازاریابی-۲۰۱۸
نویسنده: ویدیونگار

اشتباهات مرگبار در بازاریابی باعث شکست کسب و کار شما می شود. به خودتان کمک کنید و استراتژی بازاریابی خود را دوباره بررسی کنید.حوزه بازاریابی امروزه با وجود استراتژی های بازاریابی مختلف بیش از همیشه متنوع است. برای همراه بودن با این پیشرفت ها باید هر چند وقت یک بار استراتژی های بازار یابی خود را مجددا بررسی کنید. با این همه کار که روی سرتان ریخته احتمال دارد گاهی مرتکب این هفت اشتباه مرگبار در بازاریابی شوید.

با پرهیز از ارتکاب به این اشتباهات استراتژی بازاریابی خود را با روند پیشرفت تان به روز کنید.

۱- از شخصی سازی کلی به سمت ایجاد محتوای مستقل برای هر مخاطب حرکت نکنید.

همه از شخصی سازی سخن می گویند اما بازاریابان هنوز برای ایجاد محتوای مناسب برای هر مخاطب با مشکل مواجه هستند. مساله این نیست که شخصی سازی می کنید یا نه زیرا همه شرکت ها تا حدودی این کار را انجام می دهند بلکه باید در عوض به این سوالات پاسخ دهید :

آیا هنوز فقط با گذاشتن اسم مخاطب در مطلبتان به صورت کلی جهت شخصی سازی اقدام می کنید ؟

آیا دیدگاه هر فرد را به صورت مستقل در نظر می گیرید ؟

تحقیقات اخیر نشان داده که فقط ۶ درصد بازاریابان در دنیا برای هر مخاطب خاص محتوایی مستقل دارند. اگر شما نیز به این درصد کم ملحق نشوید بازاریابی شما به اندازه کافی به طور خاص برای تک تک مخاطبین طراحی نشده است.

2- رعایت نکردن قانون بنیادین ۸۰ – ۲۰

بدون شک راجع به قانون ۸۰ – ۲۰ که به قانون پارتو نیز مشهور است شنیده اید : ۸۰ درصد نتیجه از ۲۰ درصد علت ها حاصل می شود. اما آیا این قنون را در بازاریابی خود به کار بسته اید ؟

رعایت نکردن قانون بنیادین ۸۰ – ۲۰

فرقی نمی کند روی تبلیغات محتوایی ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات از طریق ایمیل تمرکز دارید در هر صورت ۸۰ درصد انرژی شما باید صرف ایجاد ارزش برای مخاطب تان شود. با این حساب ۲۰ درصد باقیمانده برای ایجاد آگاهی راجع به محصول یا خدمتتان صرف خواهد شد. این کار باعث جلب توجه مخاطب و ایجاد رابطه ای طولانی مدت با وی می شود.

۳- توجه نکردن به تبلیغات برای حفظ مخاطب

تبلیغ در جهت حفظ مخاطبین باید پایه و اساس استراتژی بازاریابی شما باشد. چرا ؟ به دو دلیل : فروش محصول به کسی که همین حالا نیز با او در ارتباط هستید آسان تر است و همچنین فروش به مشتریان فعلی سود بیشتری دارد.نیاز به دلایل بیشتری دارید ؟ به آمار زیر توجه کنید :

توجه نکردن به تبلیغات برای حفظ مخاطب

امکان فروش به مشتری فعلی ۶۰ تا ۷۰ درصد است و در مقابل امکان فروش به مشتری جدید ۵ تا ۲۰ درصد.یافتن مشتری جدید شش تا هفت برابر حفظ مشتریان فعلی هزینه بر است.زمانی که کسی مشتری شما شد تبلیغ برای او را متوقف نکنید. امروز به دست آوردن وفاداری مشتریان کار سختیست.

۴- ننوشتن استراتژی های بازاریابی محتوایی

ننوشتن استراتژی های بازاریابی محتوایی

در حال حاضر تبلیغات محتوایی بهترین راه برای حصول نتیجه است. تعجبی ندارد که ۹۴ درصد کسب و کارهای کوچک ، ۹۳ درصد شرکت هایی که با شرکت های دیگر در ارتباط کاری هستند (B2B)، و ۷۷ درصد شرکت هایی که مستقیما با مشتریان رابطه دارند(B2C) از آن استفاده می کنند. حالا این درصد را با تعداد شرکت کمتری که به تبلیغ از طریق محتوای نوشتاری می پردازند مقایسه کنید : ۳۷ درصد شرکت های B2B و ۴۰ درصد شرکت های B2C.قبل از شروع به ساخت محتوا درباره ی برند تان استراتژی بازاریابی محتوایی خود را بنویسید. این کار باعث آسان تر شدن ساخت و توزیع می شود و کار را راحت می کند.

۵- نادیده گرفتن کانال ها و بستر های جدید

اکثر شرکت های موفق از هر راهی برای بازاریابی استفاده نموده و به روش ها و مسیر های قبلی بسنده نمی کنند. بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه هاروارد خرده فروشانی که از روش ها و کانال های مختلف برای بازاریابی استفاده کرده اند در مقایسه با مواردی که فقط به یک روش اکتفا کرده اند موفق تر بوده اند.دنیای دیجیتال دائما در حال پیشرفت بوده و استفاده از کانال های جدید و محبوب برای ایجاد ارتباط با مخاطب بسیار مهم است.

۶- استفاده از ایمیل فقط در جهت ایجاد آگاهی

تبلیغات-ایمیلی-

زمانی بود که از ایمیل فقط برای آگاهی سازی استفاده می شد. امروزه افراد خبره در این زمینه می دانند که تبلیغات ایمیلی برای ایجاد رابطه بر مبنای اعتماد ، جلب توجه و متقاعد کردن مخاطب به استفاده از محصول ضروریست. غفلت از این مسائل می تواند پیامد های جدی برای هر کسب و کار اینترنتی داشته باشد. اگر می خواهید تبلیغات ایمیلی تان بازده لازم را داشته باشد باید ذهنیت خود را تغییر دهید : از ایمیل برای جلب توجه و نه فقط ایجاد آگاهی استفاده کنید.

۷- برای طراحی پیامی که به مخاطب می دهید وقت بگذارید.

این بزرگترین اشتباهیست که بازاریابان مرتکب می شوند و بدون صرف وقت کافی برای طراحی یک پیام آن را به مخاطب عرضه می کنند.

برای طراحی پیامی که به مخاطب می دهید وقت بگذارید

به چیزی که می خواهید مشتری های بالفعل و بالقوه تان راجع به شما بدانند خوب فکر کنید. فرقی نمی کند که یک پست وبلاگی می نویسید ، متن یک ایمیل را نگارش می کنید ، مطلبی برای فیسبوک تهیه می کنید یا یک تبلیغات popup طراحی می کنید ، هر کلمه ای که می نویسید باید به وضوح و با حالتی متقاعد کننده بیانگر پیام شما باشد.هنگام بازاریابی فقط کانال و راه ارسال پیام مهم نیست بلکه خود پیام نیز اهمیت بسیاری دارد.

آینده بازاریابی بسیار پیچیده خواهد بود و فقط کسانی که هنگام ارتباط با مخاطب برای وی تجربه ای جالب توجه رقم بزنند در آن موفق خواهند بود بنابراین اگر می خواهید در عصر دیجیتال موفق باشید باید در این زمینه بسیار تلاش کنید و از این هفت اشتباه مرگبار در بازاریابی فرار کنید.

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.