بازاریابی و انتشار ویدیو

اشتباهات رایج در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی

نویسنده: ویدیونگار

سیل عظیمی از ویدیوهای تبلیغاتی در حال حاضر در رسانه‌ها منتشر می‌شوند و اگر بدرستی ساخته شوند، می‌توانند نتایجی باورنکردنی را برای کسب و کارهای مختلف به دست آورند. ابزارها و خدمات متعددی وجود دارد که می‌توانند به شما در ساخت و تبادل ویدیوها کمک کند، اما تمامی آنها نیازمند هزینه و زمان زیادی هستند. اینکه بدانید چه کارهایی را نباید انجام دهید شانس شما را برای پیشی گرفتن در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی دوچندان خواهد کرد. آیا تا بحال یکی از این اشتباهات رایج در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را مرتکب شده‌اید؟

انتشار فقط در یک محل

یکی از اشتباهات رایج در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی که تاجران در زمینه تبلیغات مرتکب آن می‌شوند، انتشار ویدیوها تنها در یک محل است. بی شک اینکار باعث می‌شود که به نتیجه مورد نظرتان نرسید. بسیاری از افراد این عقیده را دارند که کسب درآمد و بالابردن تعداد مخاطبان از طریق یک وب سایت اتفاق می افتد و به دنبال معجزه از یک وب سایت هستند. البته به ندرت مواردی اتفاق می افتد که یک ویدیو به صورت اتفاقی و جادویی به شدت بین مردم پخش می شود ، اما به صورت کلی پخش شدن زیاد یک ویدیو کار جدی و حساب شده ای را می طلبد. ویدیو خود را تنها در سایت خود پست نکنید و از آن غافل نشوید. در آپارات و فیسبوک و یوتیوب نیز آنرا قرار دهید.

عدم شناخت مخاطبانتان

برای اینکه تبلیغات ویدیویی موفقی داشته باشید باید مخاطب خود را بشناسید. یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی که افراد مرتکب آن می‌شوند این است که ساخت ویدیو را بدون شناخت کامل علایق و نیازهای مخاطبان آغاز می‌کنند. در ابتدا سعی کنید تا جای ممکن اطلاعات سودمند را در مورد مخاطب خود جمع آوری نمایید و به سوالاتی مانند اینکه آیا آنها از ویدیوهای کوتاه لذت می‌برند یا اینکه به دنبال توضیحات دقیق و طولانی هستند؟ آیا آنها از یوتیوب استفاده می‌کنند یا اینکه بیشتر به آپارت سرمی زنند؟ پاسخ دهید. این اطلاعات برای استراتژی ویدیو تبلیغاتی ضرروی است و عدم دسترسی به آنها ما را دچار اشتباه بعدی می‌کند.

نداشتن استراتژی

تنها داشتن انگیزه برای ساخت ویدیو تبلیغاتی ما را به هدفمان نخواهد رساند. بدون داشتن استراتژی طولانی مدت، یک ویدیو فقط یک ویدیو معمولی خواهد بود. شما باید بدانید برای موفق شدن چگونه باید اینکار را در روشی دقیق و صحیح انجام دهید. نداشتن استراتژی برابر با هدر رفتن تلاش‌هاست.

عدم سرمایه گذاری در ساخت ویدئو

دستگاه‌های امروزی نیازمند ویدیو با کیفیت بالا هستند. اطمینان یابید که از ابزارهایی استفاده می‌کنید که نتایج حرفه‌ای را به دنبال خواهند داشت. اگر در این زمینه بی تجربه هستید با یک آژانس ساخت ویدیو تماس بگیرید. در بیشتر شرکت‌ها، چنین هزینه‌هایی پرداخت نمی‌شود. به هر حال هر چقدر که در این زمینه بیشتر هزینه کنید، سود نهایی بیشتر خواهد بود.

ساخت ویدئوهای بی مزه و کسل کننده

ویدیوها رسانه‌های تصویری هستند. اگر به اندازه کافی برای مخاطب جذاب نباشند، نمی‌توانند ما را به اهداف خود برسانند. همانطور که ویدیو را می‌بینید، با خودتان فکر کنید که آیا اگر شما بیننده باشید بر روی این ویدیو کلیک خواهید کرد یا خیر؟ برای اینکه بتوانید مخاطب را درگیر کنید، برنامه ریزی داشته باشید.

اصرار بیش از اندازه برای فروش

گرچه اصل تبلیغات ویدیویی تمرکز بر روی بالا بردن میزان فروش است، باید تعادل محتوایی در آگهی حفظ شود. برای مشتریانی که قبلاً خرید کرده‌اند، ویدیوها باید نکته جدیدی داشته باشند، آن‌ها باید بدون اینکه تنها به فروش محصولات خود اصرار کنند، چیز جدیدی را در اختیار مخاطب خویش قرار دهند. زمانی که فرد احساس کند خریدش تمام شده است، از آگهی شما عبور خواهد کرد.

عدم ارسال یک پیام مشخص

این مورد از اشتباهات رایج در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی ناشی از دو اشتباه دیگر است که قبلاً بدان اشاره کردیم: عدم شناخت مخاطب و نداشتن استراتژی. شما باید در انتخاب پیام ویدیو بسیار دقت کنید و به روش‌های مختلف آنرا القا نمایید تا اینگونه از درهم نشدن پیام اصلی اطمینان یابید. ویدیوها باید کوتاه و مفید باشند. سعی نکنید که مطالب زیادی را در یک ویدیو منتقل نمایید. هر ویدیو باید بر روی یک موضوع، سؤال، کار، رویه و غیره تمرکز داشته باشد. اگر ویدیو شما تمرکز کافی را ندارد آنرا به ویدیوها مجزا تقسیم نمایید.

عدم هماهنگی لازم

یکی دیگر از اشتباهات رایج در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی که اکثر افراد مرتکب آن می‌شوند عدم هماهنگی ویدیو با بقیه استراتژی محتوایی است. برای اینکه ویدیو موفق‌تر باشد باید آنرا با استراتژی خود هماهنگ سازید. پیشنهاد می‌شود که اتصال لازم را در دو خط ابتدایی توضیحات خود قرار دهید.

انتقال پیامی بدون تاثیرگذاری عملی

دلیل اصلی ساخت ویدیو تبلیغاتی را فراموش نکنید. بعد از دیدن این ویدیو قرار است که بیننده کاری را انجام دهد که به نفع کسب وکار و تجارت شماست. شما از آن‌ها می‌خواهید که با گفته‌هایتان موافقت کنند و آنها را ترغیب به مصرف محصول یا خدمات خود می‌کنید. باید در پایان بدون اصرار برای خرید آنها را تشویق سازید. باید به نحوی به نظر آید که شما تنها پیشنهاد کننده یک محصول یا خدمات هستید اما روشتان بسیار قدرتمند و قانع کننده باشد.

عدم بهینه سازی ویدئو

یوتیوب پس از گوگل بزرگترین موتور جستجو گر است. هر دوی آنها فراداده‌هایی را که ویدیو را با عبارات یا کلیدواژه‌ها همراه می‌سازند، جستجو می‌کنند. لازم است که از کلید واژه‌های مناسب در دسته بندی‌ها، عناوین، تگ‌ها و توضیحات استفاده کنید. اینکار باعث می‌شود که افراد ویدیو شما را سریعتر پیدا کنند. در فیسبوک یا هر جایی که ممکن است، ویدیو خود را منتشر سازید.

عدم بررسی نتایج

برای اینکه از نتیجه بخش بودن ویدیو خود آگاهی یابید، لازم است که نتایج را بررسی کنید. یوتیوب و فیسبوک معیارهای خود را دارند اما شما نیز می‌توانید از ابزارهایی مانند MediaNest استفاده کنید. تحلیل گران به شما داده‌های خام و هدفمند را می‌دهند تا شما از آنها برای ارتقای ویدیو خود استفاده کنید. مطمئن شوید که حتی اگر به میزان بازدید مورد نظر نیز نرسیدید، حداقل به داده‌هایی ارزشمند دست یافته‌اید که می‌توانید در ساخت ویدیوهای آینده به شما کمک کنند.
بخاطر داشته باشید که تمرین همه چیز را خوب می‌کند. اولین ویدیوهای شما بهترین‌ها نخواهند بود. با این حال شما در تولید و توزیع ویدیوهای با کیفیت موفق خواهید شد. از اشتباهات رایج در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی دوری کنید تا موفقیت را بدست آورید.

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.