بازاریابی و انتشار ویدیو

۵ ترفند ویدیو مارکتینگ – معجزه ای در بازاریابی

بازاریابی
نویسنده: ویدیونگار

بی شک زیاد شنیده اید که گفته می شود ویدیو مارکتینگ آینده و حال را می سازند. Hubspot بر این باور است که ویدیو مارکتینگ دیگر تنها یک گزینه نیست بلکه بخش ضرروی هر استراتژی موفقی در بازاریابی محسوب می شود. در این مقاله مزایای نکات ویدئو مارکتینگ را با یکدیگر بررسی می کنیم. 

به این آمارهای جالب در مورد ویدیو مارکتینگ دقت کنید:
– بسیاری از افراد ترجیح میدهند که به جای خواندن مطلبی در مورد یک محصول، ویدئو مربوط به آنرا تماشا کنند
– با قرار دادن کلمه ی ویدئو در موضوع ایمیل شما می توانید تا ۱۹ درصد تعداد کسانی که آنرا باز می کنند افزایش دهید و نسبت کلیک کردن بر روی ایمیل را نیز تا ۶۵ درصد بالا ببرید.
– قرار دادن ویدئو در صفحه اصلی وب سایت می تواند میزان بازدید را تا ۸۰ درصد افزایش دهد.
– یوتیوب بیش از یک بیلیون کاربر دارد که این تعداد تقریبا یک سوم کاربران کل اینترنت را شامل می شوند.
– ۹۲ درصد از کسانی که ویدئو را در موبایل خود می بینند آنرا با دیگران به اشتراک می گذارند.
– امسال ۴۴ درصد از سهام داران و بازاریابان بر روی تبلیغات ویدئویی در فیسبوک سرمایه گذاری کردند.
– ارزش یک دقیقه ویدئو را می توان برابر با ۱٫۸ میلیون کلمه دانست. بنابراین می توانید با این روش در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید.

حتی اگر قصد آن را ندارید که در آینده تبدیل به تولید کننده محتوای ویدئویی بزرگی شوید، آمارهایی که در بالا مطرح شد شما را متقاعد می سازد تا در مورد امتیازات روش های بازاریابی اطلاعات کسب کنید. در اینجا نکات ویدئو مارکتینگ را برای بازاریابی ویدیویی را مطرح خواهیم کرد:

۱ راوی داستان باشید (نه اصرارکننده برای خرید)

بنابر گفته موسسه تبلیغات دیجیتال همان قوانینی که برای محتوای نوشتاری بکار می رود برای محتوای ویدئویی نیز قابل اجراست. سعی کنید که بر روی فوایدی که می توانید برای مشتریانتان داشته باشید، تمرکز کنید. فقط از محصولات و خدمات خود تعریف و تمجید نکنید و خود را راوی یک حقیقت نشان دهید. اول از هر چیز در مورد خواسته ها، نیازها و علایق مشتریان تحقیق نمایید و آنها را در چارچوب ویدئو خود نمایش دهید. راوی بودن شکل جدیدی از بازاریابی است.
شرکت American Greetings در ویدئو موفق خود به نام مشکل ترین شغل جهان دقیقا همین کار را انجام داد. این شرکت محصول خود را در زمینه ویدئو قرار داد و بر روی احساسات انسانی متمرکز شد. در واقع آنچه که نمایش داده شد داستانی در مورد محصول آنها بود که مخاطبان را به این برند بسیار نزدیک ساخت. این اولین نکته از نکات ویدئو مارکتینگ است.

۲ ویدئوهای راهنما بسازید

اگر امسال قصد دارید که محصول یا خدمات جدیدی را عرضه کنید، ابتدا یک ویدئو راهنما برای آنها بسازید. ویدئو قدرت توضیح همه چیز را دارد. در واقع بینندگان زمانی که پیامی را از طریق ویدئو ببینند ۹۵ درصد از آن را به ذهن می سپارند و این در مقایسه با ۱۰ درصدی است که در صورت خواندن پیام به خاطر خواهند سپرد. به علاوه ۳۰ درصد از عبارات جستجو در یوتیوب را مواردی تشکیل می دهند که به دنبال راهنمایی هستند. به خاطر داشته باشید که یوتیوب دومین موتور جستجوگر بزرگ پس از گوگل است. و جالب است بدانید که ۷۳ درصد از مصرف کنندگان با دیدن ویدئوهای توضیحی در مورد محصولات یا خدمات به استفاده از آنها ترغیب می شوند.
شرکت BuzzFeed’s Tasty در زمینه ی ویدئوهای راهنما بسیار حرفه ای عمل می کند و معمولا ویدئوهایش سریعا منتشر می شوند. یکی از این ویدئوها، نحوه ی پخت یک پاستای فوق العاده نام دارد که در آن تمامی مراحل پخت این غذا شرح داده می شود. Tasty از روش هایپرلیپس (Hyperlaspe) برای سریع کردن تصویر استفاده می کند، و بنابراین اطلاعات را خیلی سریع و در زمان کم به مخاطبان انتقال می دهد. در حال حاضر میزان توجه مردم کمتر شده است بنابراین باید ویدئوهایی کوتاه و تا ۲ دقیقه ساخته شود تا افراد بیشتر درگیر شوند. مختصر و مفید باشید!

۳ در ۱۰ ثانیه اول توجه را جلب کنید

۱۰ ثانیه زمانی است که شما برای جلب توجه بیننده فرصت دارید. شما باید قبل از اینکه او به سراغ سایر ویدئوها برود، جذبش کنید. توجه به زمان یکی از نکات ویدئو مارکتینگ است. تحقیقات نشان داده که در ۳۰ ثانیه اول از هر ۳ بیننده ۱ نفر را از دست می دهید و ۶۰ درصد از آنها پس از دو دقیقه صفحه را خواهند بست. بنابراین فرصت بسیار کمی برای ارتباط با بیننده و مجاب کردن او به تماشای ویدئو دارید. مانند پست های وبلاگ ویدئو خود را با به دام انداختن توجه بیننده آغاز کنید. سپس سریعا دلیل اینکه آنها باید ویدئو شما را تماشا کنند، القا کنید. در این زمینه می توان به ویدئو پنکک سیریس اشاره کرد که سریعا توجه بیننده را جلب می کند.

۴ نا امید نشوید!

در فضای مجازی صدها هزار ویدئو در طول یک روز منتشر می شوند که بعضی از آنها با بودجه های هنگفت و تیم های حرفه ای ساخته شده اند. حتی با وجود اینکه همه ی ما خواستار ویدئوهای فوق حرفه ای هستیم، بسیاری از کسب وکارهای کوچک و متوسط وجود دارند که بودجه و نیروی انسانی کافی را برای تولید چنین ویدئوهایی ندارند. اما شما نا امید نشوید! نیازی به تجهیزات گران قیمت برای ساخت ویدئوهای خوب نیست. وقتی در حوزه ی تبلیغات ویدئویی قرار بگیریم، کیفیت ویدئو نمی تواند مهمترین عامل باشد. ۳۷ درصد از بینندگان ویدئوهایی که توضیحات کافی را در مورد محصول یا خدمات عنوان نمی کنند، دوست ندارند (در مقابل ۲۵ درصد از افرادی که به دلیل کیفیت پایین ویدئو آنرا نمی پسندند). محتوا مهمترین شاخص در بازاریابی ویدیویی است.
بنابراین با این حقیقت که شما استدیو حرفه ای برای ضبط ویدئو در اختیار ندارید، پا پس نکشید. گوشی های هوشمند توانایی فیلمبرداری بسیار با کیفیتی را دارند. اگر بودجه تان محدود است، می توانید با خرید لوازم نورپردازی نیمه حرفه ای و بک گراند های ساده کار خود را شروع کنید. همچنین می توانید از ویدئوهای انیمیشینی استفاده کنید، این نوع ویدئوها تاثیر فوق العاده ای دارند. برای مثال ویدئو انیمشینی ساده Dumb Ways to Die به ۶۸ میلیون بازدید دست یافت تا مردم را در مورد ایمنی قطار آگاه سازد. حالا که بهانه ای ندارید، شروع کنید.

۵ کسل کننده نباشید

ویدئو کسل کننده نه تنها اوضاع را بهتر نمی کند بلکه به برند مورد نظر نیز آسیب می زند. بینندگان تان را بخندانید، به آنها چیز جدیدی بیاموزید یا اینکه آنها را به دنیای دیگری ببرید. محبوبترین شکل ویدئوهای آنلاین در سبک کمدی ساخته شده اند و پس از آن سبک های خبری و موزیکال محبوبیت دارند.
شرکت Chatbooks تمامی تلاش خود را در ویدئویی به نام “از اتلاف وقت برای ساخت کتاب های تصویری دست بردارید”، کرد تا در مورد کسل بودن ویدئوها هشدار دهد. این ویدئو ۳:۵۰ ثانیه است و بیننده را شدیدا درگیر خود می سازد. اما باید توجه داشت که در ساخت چنین ویدئو طولانی مدتی ترکیب توضیحات، جلوه های ویژه و صداقت در تعریف از محصول به نحوی باشد که افراد از دیدن آن خسته نشوند. این ویدئو به ۱۰ میلیون بازدیدکننده رسید که در نوع خود رکوردشکنی محسوب می شود. کسل کننده نبودن یکی از نکات ویدئو مارکتینگ است که حتما به آن توجه کنید.

حتی اگر کسب وکار و تجارت شما در دسته ی کسب وکارهای کسل کننده قرار دارد، ویدئوها می توانند بهترین روش برای جذب مشتری باشند. ساده ترین موضوعات می توانند جذاب ترین ویدئوها را بسازند.
ویدیو مارکتینگ آمده تا بماند! اگر به دنبال رقابت و برنده شدن هستید، این نکات ویدئو مارکتینگ را حتما به خاطر داشته باشد.

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.