بازاریابی و انتشار ویدیو

چگونه در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟

تبلیغات-در-شبکه-های-اجتماعی
نویسنده: ویدیونگار

چگونه در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟ این یک سوال اساسی در تبلیغات دیجیتال است. نگارش مناسب برای موفقیت هر تبلیغی ضروریست اما زمانی که مشغول کارهای زیادی هستید شاید زمان کافی برای توجه دقیق به نگارش محتوای تان نداشته باشید.

اگر زمان کافی برای اصلاح کار خود اختصاص دهید نتیجه جلب توجه بیشتر ، کلیک بیشتر و کاهش هزینه ها خواهد بود.

متخصص بازاریابی شبکه های اجتماعی ،برای موفقیت تبلیغات شما ترفند هایی را ارائه می کنند :

۱- ساده اش کنید.

هر جا ممکن است متن خود را ساده کنید. نباید مردم بیشتر از حد لازم برای درک تبلیغ شما زمان بگذارند.

ادامه-مطلب

زمانی که مردم صفحه های خود را مرور می کنند همیشه روی قسمت “ادامه مطلب” برای خواندن ادامه آن کلیک نخواهند کرد. برای ساده کردن تبلیغ خود سعی کنید صفت های اضافی را حذف و کلمات بزرگ را با کلمات کوچکتر جایگزین کنید.

۲- متن خود را اصلاح کنید. ( حداقل دوبار )

هنگامی که وقت زیادی صرف نگارش و کنار هم گذاشتن تبلیغات خود می کنید شاید چک کردن دوباره مطالب تان کمی خسته کننده باشد ولی سعی کنید مطلب خود را قبل از چک کردن دوباره ارسال نکنید.

فرقی نمی کند حرفه ای یا تازه کار باشید ، همه اشتباه می کنند. با چک کردن دوباره کارتان خطا ها و مشکلات را پیدا خواهید کرد. تفاوت یک تبلیغ بد با یک تبلیغ خوب با چک کردن مجدد آن تعیین می شود.

نگارش-مطلب

اگر خودتان فرصت این کار را ندارید از همکاران تان بخواهید شما را یاری کنند ، هنگام اصلاح کردن کار کسی که چشمانش به متن عادت نکرده باشد مشکلات را بهتر خواهد دید.

۳- کنایه ها و آرایه های ادبی را حذف کنید.

زمانی که ما برای یک موضوع پیچیده کمپین تبلیغاتی راه می اندازیم کنایه و آرایه های ادبی را از آن حذف می کنیم زیرا به کار ارزشی نداده و درک آن را سخت تر می کند.

آن ها را با عبارات ساده تر جایگزین کنید تا پیام تان واضح تر به دست مخاطب برسد.

۴ – مطلب تان را برای مخاطب تان نگارش کنید.

زمانی که بدانید با چه کسی طرف هستید بهتر می توانید برای آن ها مطلب نگارش کرده و به مشکلات شان بپردازید.

به عنوان مثال نوع سخن گفتن با مدیر یک شرکت تجاری با یک خرده فروش خیلی فرق می کند. اینکه گفتار و لحن شما با توجه به مخاطب خودش تعیین شود خیلی مهم است.

۵- مطلب خود را قبل از ارسال به عنوان تبلیغ به صورت عادی منتشر کنید.

اگر مطلبی به صورت عادی منتشر شده و بازده خوبی داشته باشد قطعا به عنوان تبلیغ نیز همین بازخورد را خواهد گرفت به همین دلیل ما قبل از ارسال مطالب مان به صورت تبلیغ آن را با ارسال به عنوان یک مطلب عادی آزمایش می کنیم.

اگر مطلبی به صورت عادی منتشر شده و بازده خوبی داشته باشد قطعا به عنوان تبلیغ نیز همین بازخورد را خواهد گرفت به همین دلیل ما قبل از ارسال مطالب مان به صورت تبلیغ آن را با ارسال به عنوان یک مطلب عادی آزمایش می کنیم.

ما با تیتر ، عکس و فراخوان های ( CTA ) مختلف کار خود را امتحان کرده و برای تبلیغاتی که بازده مناسب ندارد هزینه نمی کنیم.

۶به ظاهر کلی مطلب خود توجه کنید.

زمانی که ما یک پیام تبلیغاتی را نگارش می کنیم به کل چیزهایی که مخاطب شاهد آن خواهد بود توجه می کنیم که در شبکه های اجتماعی شامل مطالبی ست که مخاطب با رفتن به پایین صفحه خواهد دید.

نمی توان تبلیغ را واحدی مجزا از بقیه قسمت ها فرض کرد. باید به اینکه همه بخش ها با هم هماهنگی داشته باشند نیز فکر کنید.

برای اینکه مخاطب از بازدید صفحه شما تجربه خوبی داشته باشد از خودتان بپرسید : تبلیغات مختلف کنار هم چگونه به نظر می رسند؟ آیا عکس ها مکمل یکدیگرند یا زیادی به هم شباهت دارند ؟

۷- روی دکمه فراخوان خود دقت کنید.

ما روی لحنی تمرکز می کنیم که برای مخاطب مفید باشد زیرا اینکار باعث افزایش کلیک روی مطلب خواهد شد ولی باید به کل فرآیند دقت کنید نه فقط مرحله کلیک کردن. مخاطب با کلیک کردن به کجا منتقل می شود؟ هدف نهایی این تبلیغ چیست؟

فراخوان شما باید انتظاری که ایجاد می کند را برآورده کند. نباید شما به عنوان بازاریابی که تبلیغات دروغین می کند و مطالبش با فراخوانش همخوانی ندارد شناخته شوید.

۸- شکلک ها را امتحان کنید.

در شبکه های اجتماعی زبانی جدید ایجاد شده است : شکلک ها. شکلک ها راهی جذاب برای جلب مخاطب هستند ( به شرطی که با برندتان همخوانی داشته باشند ). مثلا اگر کمپینی دو زبانه را هدایت می کنید شکلک ها که میان همه زبان ها معنایی یکسان دارند می توانند پیام تان را تقویت کرده و میان تبلیغات مختلف تان ظاهری با ثبات ایجاد کنند.

شکلک

در هر شرایطی که تصمیم دارید از آن ها استفاده کنید به یاد داشته باشید که مهترین بخش ماجرا مخاطب است. اگر مخاطب شما اهل استفاده از شکلک نیست شما نیز نباید اینکار را انجام دهید.

۹- با توجه به قالب کار متن خود را نگارش کنید.

هر تبلیغی باید با توجه به قالبی که در ان استفاده خواهد شد نگارش شود. بسته به اینکه می خواهید مطلب تان را کنار یک عکس ، ویدئو یا یک سری تصویر که به صورت دوار کنار هم قرار می گیرند (carousel) منتشر کنید نوع آن تغییر می کند

carosel

زمانی که مطلب تان را نگارش می کنید مکان ها مختلف را برای قرار دادن متن در کنار بقیه محتوای تان مثلا عکس ها امتحان کنید. زمانی که تبلیغ تان را منتشر می کنید تفاوت در کار را مشاهده خواهید کرد.

۱۰- امتحان کنید و اصلاح نمایید.

از امتحان روش های جدید نترسید اما آماده باشید که بعد از هر مرحله آزمون و خطا مطلب خود را اصلاح کنید زیرا همیشه باید به اینکه چه چیزی و چرا بازخورد خوبی دارد توجه داشته باشید.

ما معمولا حالت های مختلف را آزمایش می کنیم تا بازده ان ها را ببینیم. این راه روشی برای جلب نظر کسانی که علاقه دارند ورژن های مختلفی از کار را در اختیار داشته باشند نیز هست. این کار به ما اجازه می دهد بدانیم چه چیزی بازده بهتری دارد تا بتوانیم با دلیل و مدرک برای ادامه کار تصمیم بگیریم.

زمانی که برای کمپین تبلیغاتی بعدی خود مطلب نگارش می کنید این نکات را در ذهن داشته باشید تا شما را در اصلاح تبلیغات تان در شبکه های اجتماعی و حصول نتیجه بهتر یاری کنند. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله پاسخ سوال چگونه در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟، برای شما راحت تر شده باشد.

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.