دیدنی ها مطالب آموزشی

تکنیک های فروش b2b ویدیو بسازید.

نویسنده: ویدیونگار

تکنیک های فروش b2b ویدیو بسازید.

ممکن است با خود فکر کنید که روش های مرسوم در بازاریابی B2B خسته کننده است. اگر با روش های عادی، بازاریابی B2B را انجام دهید، بله صد در صد کسل کننده است. در بازاریابی B2B مخاطب شما یک شرکت دیگر مثل خودتان است. شما باید یک شرکت دیگر را ترغیب کنید که به سرغ شما بیایند. اما چگونه؟

یکی از تکنیک های فروش b2b استفاده از ویدیو است بنابراین شما باید به سراغ بازاریابی ویدیویی بروید. برای تجارت هایی که B2B محسوب می شوند، ویدیو یک نعمت بزرگ است. فرقی نمی کند ویدیو شما را مستقیما مصرف کننده ببیند یا مجموعه افرادی در یک شرکت دیگر. اگر ویدیو شما جذاب، سرگرم کننده و جالب باشد، هر دو گروه جذب شما می شوند. مخاطبان همیشه به رسانه های جذاب، سرگرم کننده جذب می شوند و فرقی هم نمی کند که کسب و کاری شما انجام می دهید B2B یا B2C است.

در اینجا ۳ نمونه بازاریابی ویدئویی بازاریابی B2B ارائه شده است که هر کدام به اندازه ویدئو B2C موثر هستند ومی توانند الهام بخش شما برای ساخت ویدیو شوند.

 Salesforce   محصول خود را در حال استفاده نشان دهید.

Salesforce یک شرکت رایانش ابری واقع در سان فرانسیسکو کالیفرنیا است. نمایش محصولات و خدمات B2B و کاربرد آنها در مقایسه با همتایان B2C بسیار پیچیده تر است. یکی از راهکار های اینکه به راحتی کاری کنید که دیگر شرکت ها به کار و خدمات شما علاقه مند شوند این است که محصولات و خدمات خود را در حال استفاده نشان دهید.   Salesforceدر این ویدیو به خوبی این کار را انجام داده است.

در این ویدیو پس از راه اندازی خدمات، مشکل آنها هم حل می شود،  Salesforce فقط راه حل خود را ارائه نمی دهد. آنها نشان می دهند که چطور این راه حل در زندگی روزمره – بر روی گوشی ها، لپ تاپ ها، تبلت ها قرار می گیرد و مشکلات را حل می کند.

با نشان دادن مشتریان بالقوه، چگونه یک محصول یا خدمات کار می کند، آنها به راحتی تصور می کنند که تأثیر زندگی خود و کسب و کارشان را در بر دارد. این همچنین کمک می کند تا ترس مشتری را که محصول یا سرویس شما دشوار است استفاده کند.

Salesforce همچنین افراد مختلفی را در حال استفاده از خدمات خود در سراسر دنیا نشان می دهد. فقط بر روی محصولات یا سرویس خود تمرکز نکنید – به بینندگان  خود نیز توجه کنید.

video
play-sharp-fill

Slack  یک داستان واقعی بگویید.

Slack–  یک ابزار همکاری تیمی مبتنی بر سرویس رایانش ابری است که توسط استورات باترفیلد تأسیس شده است. مطالعات موردی می تواند یک شکل بسیار موثر بازاریابی ویدئویی B2B باشد. Slack می دانست که جذابیت و تنها جذابیت یک داستان واقعی می تواند به عنوان یک ویدیو عالی مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد.

یک داستان واقعی از طریق ویدیو، با افراد واقعی و حوادث پشت صحنه آن، می تواند به مشتریان شما حس خودی بودن می دهد. این نه تنها باعث ایجاد اعتماد به محصول یا سرویس شما می شود، بلکه اعتبار شما را نیز نزد مخاطبان افزایش می دهد. این  بسیاری از برندها داستان خود را در قالب این نوع ویدیو با مخاطب منتقل می کنند چون نتایج شگفت آور آن را قبلا مشاهده کرده اند. ویدیو Slack یک مثال خوب در این زمینه است.

video
play-sharp-fill

 New Relic طنز،نوآوری و خلاقیت

یک سرویس ابزار تحلیلی است. اگر شما بتوانید یکی از جنبه هایی از شخصیت برند خوتان را در قالب یک ویدیو به نمایش بگذارید ، یک کار متمایز انجام داده اید. یکی از راه های ایجاد تمایز برای  مخاطبان مورد نظر خود در بازاریابی B2B ایجاد یک قطعه از محتوای نوآورانه، خلاق و یا متفاوت است.

این چیزی است که New Relic انجام داد. New Relic هم به فکر یک رویکرد جالب و سرگرم کننده برای این قطعه بازاریابی ویدئویی بود. به یاد داشته باشید که هیچ دلیلی برای ویدیوهای B2B برای جذب کمتر از ویدیوهای B2C وجود ندارد؟ در اینجا این مورد کامل است.

video
play-sharp-fill

با اضافه کردن طنز به ویدیو خود موفق به تمایز خود و خدمات خود را از رقابت شده است. هرگز فراموش نکنید که حتی اگر شما در حال فروش خدمامت و و محصولات خود به یک کسب و کار دیگر هستید، افرادی که در نهایت تصمیم به استفاده از محصول یا سرویس شما می گیرند روبات نیستند و تحت تاثیر ویدیو جذاب و خلاقانه شما قرار می گیرند.آنها از شرکت هایی که به آنها اعتقاد دارند خرید می کنند و ارزش ها را به اشتراک می گذارند.

بنابراین فرض کنید که ویدیوهای B2B شما باید خسته کننده باشند. یک داستان اضافه کنید، شخصیت سازی کنید و محصول یا سرویس خود را در حال استفاده نشان دهید و محتوای ویدیویی جالبی، جذاب و قانع کننده ایجاد کنید. این اولین قدم برای جذب توجه مخاطبان و دستیابی به اهداف ویدئویی شما است

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.