بازاریابی و انتشار ویدیو

۱۰ ایده برای استفاده از محتوای ویدیویی که به شدت به بازاریابی محتوای شما کمک خواهد کرد

۱۰ایده ویدیو مارکتینگ
نویسنده: ویدیونگار

در این مقاله می خواهم با شما در مورد ۱۰ ایده برای بازاریابی ویدیویی یا ویدئو مارکتینگ صحبت کنیم. در گذشته وقتی در مورد تولید محتوای مناسب و بازاریابی محتوا صحبت می شد، همه تمرکز بر روی نگارش مقالات متنوع و مرتبط با موضوع کسب و کار یا وبلاگ مورد نظر بود. کم کم و با افزایش امکانات و دسترسی بیشتر مردم به اینترنت پر سرعت، ایجاد فایلهای صوتی هم به کمک متن و عکس شتافت و سرعت انتقال اطلاعات رو بالاتر برد. اما در یکی دو سال اخیر با افزایش بیشتر سرعت اینترنت به خصوص در بستر گوشی های همراه ، استفاده از ویدیو به شدت در حال افزایش است. در آمارها استفاده از ویدیو حتی از پیش بینی های متخصصان این حوزه نیز بیشتر بوده است. مثلا مجله Forbes در یک پیش بینی که اوایل سال ۲۰۱۷ منتشر کرده بود، حجم محتوای ویدیویی در بستر وب را حدود ۷۴% کل محتوای تولید شده رقم زده بود ، ولی آمارهای اخیر این عدد را چیزی در حدود ۸۰ درصد منتشر میکنند. در آمار دیگری خواندم که در دنیا ۶۰ درصد از صاحبان کسب و کارهای آنلاین و بازاریابان دیجیتال راقب به سرمایه گذاری و استفاده از ویدیو برای پیشبرد اهداف خود هستند. شما را نمی دانم ولی من با مشاهده این اخبار و آمارها با خودم فکر میکنم که بیشتر باید روی تولید محتوای ویدیویی تمرکز داشته باشم و اگر شما از ویدیو استفاده نمی کنید و یا حجم کمی از محتوای شما را تشکیل می دهد، باید تجدید نظر کنید.

در اینجا قصد ندارم روی لزوم استفاده از محتوای ویدیویی در سایتها و شبکه های اجتماعی صحبت کنم و یک راست به سراغ مطرح کردن ۱۰ ایده برای ساخت ویدیو و استفاده از آن در فضای مجازی می روم.

۱۰ایده ویدیو مارکتینگ

تغییر فرم مقاله های قبلی تان از نوشته به ویدیو

یک دوربین بردارید و جلوی آن بنشینید و صحبت کنید. احتمالا شما در جریان کار تولید محتوا ساعات زیادی را روی تحقیق و گردآوری مطالب و نگارش و ویرایش آنها و انتخاب یا تولید تصاویر مناسب برای آن نموده اید. این اندازه وقت و انرژی اگر در فضای مناسب تری مانند یک ویدیو به مخاطب شما منتقل شود، هم شانس دیده شدن کل مطلب را افزایش می دهد و هم نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را در سایت شما حدود ۴۰درصد افزایش می دهد.

آمارهای جدید نشان میدهد که مردم چهار برابر بیشتر علاقه به دیدن محتوای ویدیویی دارند تا خواندن مطلب. پس دست به کار شوید و مقالات نوشته شده قبلی را با کلام و تصویر خود به مخاطب منتقل کنید. و یا اگر خجالتی هستید و یا دوربین مناسبی ندارید، یک تصویر متحرک از مطالب ، که شامل قسمتهای مهم و اساسی مقاله شما هستند تهیه کنید.

۱۰ایده ویدیو مارکتینگ

تبدیل پادکست به محتوای ویدیویی

اگر در تولید محتوای خود از پادکست یا فایلهای صوتی به صورت مصاحبه و سخنرانی بهره گرفته بودید ، از این به بعد این کار را جلوی دوربین انجام دهید. در آخر شما محصولی دارید که بسیار بیشتر از صدا برای برقراری ارتباط با مخاطب تاثیر گذار خواهد بود. علاوه بر به کار گیری حواس بصری ، ابعاد بیشتری به محتوای شما برای جذابیت اضافه میکند.

۱۰ ایده ویدیو مارکتینگ

ضبط ویدئویی نظر مشتریان

نظر مشتریان راجع به کالا یا خدمات خود را به صورت ویدیویی ضبط کنید. از نظر روانشناسی استفاده دیگران از یک کالا یا خدمت و رضایت آنها کمک بسیار زیادی به اعتماد سازی و جلب مشتریان بیشتر خواهد داشت. به همین دلیل نظر اظهار نظر مثبت مشتریان در مورد شما و کالا یا خدماتی که ارائه میدهید و دیدن اینکه چطور استفاده از کالا یا خدمت شما در رفع مشکل آنان موثر بوده است بسیار قدرتمند و تاثیرگذار خواهد بود.

برای این کار مصاحبه را با نیاز یا مشکل مشتری آغاز کنید و در ادامه به این بپردازید که چطور کالا یا خدمات شما را پیدا کرده اند و چطور استفاده از آن به حل مشکل یا ارتقای کیفی بخشی از زندگی شان کمک کرده است.

۱۰ ایده ویدیو مارکتینگ

نمایش ظاهر و روش استفاده از کالا 

تولید ویدیوی نمایش کالا یا روش استفاده از کالا. یکی از معضلاتی که فروشندگان آنلاین کالا با آن درگیر هستند، ترس مشتری از خرید محصول نامناسب و یا ناکارآمدی محصول شما برای برطرف کردن نیاز آنها می باشد. بنابراین ویدیویی تولید کنید که اطلاعات بسیار زیادی در مورد کالا و ظاهر آن و یا نحوه کارکرد آن به مشتریان ارائه میکند. و نشان دهید که چطور استفاده از این محصول موجب رضایت یا حل مساله مشتری می شود.

۱۰ ایده ویدیو مارکتینگ

استفاده از محتوای ویدیویی در ایمیل

راه دیگر برای که برای به کار گیری معجزه ویدیو در بازاریابی محتوا وجود دارد ، استفاده از آن در ایمیل های ارسالی شماست. تحقیقات نشان میدهد که استفاده از ویدیو در ایمیل می تواند نرخ عکس العمل مثبت به ایمیل را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. این کار تعداد کلیک های لینک ها و تعداد فروراد شدن ها را افزایش می دهد . حتی استفاده از لغت فیلم یا ویدیو در عنوان ایمیل ، درصد بازشدن آن را افزایش می دهد.

۱۰ ایده ویدیو مارکتینگ

آموزش ویدئویی

اگر کار شما طوری است که می توانید بخشهایی از تخصص یا روش کار خود را آموزش دهید ، میتوانید یک دوره آموزش ویدیویی بسازید. سپس برای جمع آوری ایمیل های مشتریان بالقوه ، آنرا در ازای دریافت ایمیل بازدید کنندگان برای آنها ارسال کنید. و یا حتی می توانید این دوره آموزشی را در ازای دریافت وجه مشخصی به آنها تحویل دهید. یا مثلا آموزش را در چند فایل تهیه کنید و فایل اول را رایگان و باقی آنرا در ازای دریافت پول در اختیار بازدید کننده قرار دهید.

۱۰ ایده ویدیو مارکتینگ

پخش زنده

پخش زنده ! به نظر می رسد ویدیو های زنده در بستر شبکه های مجازی روز به روز از طرفداران بیشتری برخوردار می شود. فیس بوک، اینستاگرام، پاراسکوپ، آپارات و دیگر پلتفرمهای ویدیو در حال حاضر از امکان پخش زنده برخوردار هستند و حتی نمایش آن را در اولویت قرار می دهند. این مطلب نشان دهنده علاقه افراد به دیدن ویدیوی زنده و افزایش تقاضا برای آن است. در آماری که فیس بوک اعلام کرد، تمایل اعضای این شبکه برای دیدن ویدیوی زنده ۳ برابر بیشتر از ویدیوهای معمولی است. پس دست به کار شوید و این کار را امتحان کنید. روش دیگری که در شاخه ویدیوهای زنده قرار میگیرد برگزاری وبینار است. اگرچه به اندازه ویدیوی زنده در اینستاگرام هیجان انگیز نیست ولی برگزاری وبینار تاثیر بسیار بالایی در پیدا کردن مشتریان بالقوه و حتی خرید مستقیم کالا یا خدمات شما خواهد گذاشت.

همچنین ویدیوی زنده چون زمان پخش محدودی دارد و پس از آن دیگر در دسترس نیست در نتیجه ترس بازدید کننده از اینکه ممکنه شانس دیدن آن را ازدست بدهد باعث بالا رفتن درصد بینندگان آن می شود.

۱۰ ایده ویدیو مارکتینگ

ساخت آگهی بازرگانی

آگهی بازرگانی در سالهای اخیر با گسترش سایت های پرمخاطب و شبکه های اجتماعی که تفاوت ویژه ای در امکان انتخاب مخاطب مناسب و جمعیت هدف آن ایجاد کرده است، تاثیرگذاری بیشتری دارد و با کاهش هزینه های پخش آگهی نسبت به رسانه تلویزیون ، امکان نفوذ بیشتری در بین مردم پیدا کرده است.

۱۰ ایده ویدیو مارکتینگ

پاسخ گویی به سوالات از طریق ویدئو

پاسخ دادن به سوالات و انجام خدمات پس از فروش به مشتریان از طریق رسانه ویدئویی یکی دیگر از روشهای استفاده از ویدئو برای بازاریابی می باشد و در سالهای اخیر توسط کمپانیهای بزرگی مورد استفاده قرار گرفته است. گرچه اوایل کمی غیر متعارف به نظر می رسید ولی شرکتها درصد بسیار بالایی از رضایت مشتری و هچنین میزان قابل توجهی معرفی به مردم توسط مشتریان را پس از انجام این کار دریافت کردند. با انجام این کار،  بطور کلی پیام شما به عده بیشتری از مردم و با اثر گذاری بالاتری خواهد رسید.

۱۰ ایده ویدیو مارکتینگ

نمایش محیط کار واقعی

روش دیگری که بازهم در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از شرکتها قرار گرفته این است که فضا و فرهنگ کاری شرکت و افراد آن بصورت ویدئو ضبط و در اختیار بینندگان قرار گیرد. کارشناسان روانشناسی فروش می گویند اگر شخصی از فضا و روح در جریان در یک شرکت باخبر باشد ، احساس امنیت و اطمینان بیشتری برای استفاده از کالا یا خدمات آنها خواهد داشت. مانند رستورانی که بازدید از آشپزخانه خود را برای عموم آزاد کرده اند، تهیه ویدئو از فضای واقعی کسب و کار شما کمک بسیاری به افزایش مشتریانتان خواهد کرد. مردم عاشق تماشای ویدئوهای پشت صحنه کار شما هستند و دوست دارند بدانند در شرکت شما چه میگذرد و چه تیپ افرادی با چه روحیه ای در آن کار میکنند.

امیدوار هستم که همه شما با توجه به نوع فعالیتی که دارید، چند روش گفته شده را انتخاب کرده و از معجزه ویدئو در برنامه های بازاریابی دیجیتال خود بهره ببرید و روز به روز بر تعداد مشتریان راضی کسب و کار شما افزوده شود.

۳ نظر

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.