بازاریابی و انتشار ویدیو

تبلیغات نیتیو یا همسان چیست؟

نویسنده: ویدیونگار

تبلیغات همسان یا نیتیو (Native)

تبلیغات همسان ترکیبی از بازاریابی محتوا در وب‌سایت‌ها یا دیگر بسترهاست به‌گونه‌ای که محتوای تبلیغاتی قابل تمیز از سایر اطلاعات و محتوای ارائه‌شده در آن بستر نباشد.
باوجوداینکه تبلیغات همسان بیشتر داده افزایی است و به‌صورت صریح و روشن به ابژه تبلیغ اشاره ندارد اما برای تبلیغ برندها ارزشمند محسوب می‌شود. این مفهوم در مقابل مفهوم بازاریابی ایجاد وقفه (interrupt marketing) قرار می‌گیرد که در آن محتوای عرضه‌شده به مخاطب را می‌توان به‌صورت صریح و مشخص مشاهده و بررسی کرد. به‌علاوه ازآنجاکه تبلیغات همسان همانند دیگر محتوای ارائه‌شده در سایت‌ها عرضه می‌شود، کاربر مجبور به خواندن یا مشاهده آن نیست، آن‌ها در صورتی این کار را انجام خواهند داد که مطلب برایشان جالب یا مفید باشد.
کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده (FTC) قواعد و ضوابطی برای ارائه تبلیغات همسان در نظر گرفته است ازجمله تمام محتوای تبلیغی باید واقعیت داشته باشد و چنانچه فردی از محصول تعریف می‌کند باید پیش از آن مشتری محصول بوده و آن را امتحان کرده باشد. در ضمن هرگونه اطلاعات تکمیلی که برای تأیید یک ادعا نیاز است باید عرضه شود و در واقعیت نیز به ادعای مطرح‌شده نزدیک باشند. ضوابط شفافیت ارائه دهنده محتوای تبلیغاتی را ملزم می‌سازد که دقیقاً به منبع انتشار و تبلیغ‌کننده آن اشاره کند. بنابراین هرگونه محتوای تبلیغی اعم از همسان و سایر انواع بازاریابی محتوایی که ممکن است به نظر تبلیغاتی نباشند، باید شامل عبارتی شوند که منبع آن‌ها را مشخص نماید.

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.