ساخت و تولید

لوکیشن مصاحبه؛ ۵ روش برای بهبود فضای مصاحبه

نویسنده: ویدیونگار

هر فیلم‌سازی باید بداند چگونه از هر مکانی حداکثر استفاده را ببرد. در اینجا با چند روش برای بهتر
کردن لوکیشن مصاحبه آشنا خواهید شد.

برای همه ما اتفاق افتاده که زمان شروع به کار، مکانی که برای مصاحبه در نظر گرفته بودیم قابل‌استفاده نیست (حتی مکان‌های دوم و سومی که مدنظر داشتیم) و حالا مجبوریم در فضایی کار کنیم که اصلاً خوب نیست.

تبدیل یک مکان خسته‌کننده و بی‌رنگ‌ورو با استفاده از ایجاد عمق به ترکیب آن، کاری است که هر فیلم‌سازی باید بلد باشد. در ادامه با چند روش برای بهبود مکان‌های نه‌چندان جذاب فیلم‌برداری آشنا خواهید شد.

عمق

عمق ساده‌ترین ابزار برای بهبود فضای فیلم‌برداری است. یک راهرو، مسیر عبور یا اتاق دراز پیدا کنید تا حس عمق به تصویر خود ببخشید. اگر در اتاق کنفرانس هستید از طول میز برای انجام این کار استفاده کنید. در این موقعیت‌ها شاید بخواهید سوژه را در مقابل دیواری سفید برای فیلم‌برداری قرار دهید اما اگر مثل یک فیلم‌ساز فکر کنید و نگاهی به دوروبر خود بیندازید می‌توانید راه‌هایی برای ایجاد عمق به تصاویر خود پیدا کنید.

آثار هنری پشت سر سوژه

گاهی تنها نمایی که دارید یک دیوار است. در این صورت سعی کنید چیزی پیدا کنید که به دیوار رنگ و رویی ببخشد (مثلاً یک گلدان، چراغ تزیینی، میز عسلی یا طرح‌های فانتزی دیواری). از اینکه چه قدر اضافه کردن این موارد به بهبود کار شما کمک می‌کند متعجب خواهید شد. این عوامل به کار شما ارزش بیشتری داده و به آن حس بهتری می‌بخشند.

ترکیب کردن منابع نور

من خیلی طرفدار ترکیب منابع متمرکز و پراکنده نور هستم. روش من این است که با یک منبع نور اصلی مکان را با حداقل سایه نورپردازی کنم و سپس با منابع نور لکه‌ای پس‌زمینه را روشن نمایم. اگر پشت مصاحبه‌شونده یک کتابخانه وجود داشته باشد سعی می‌کنم چند منبع نور ۱۵۰ فرنل (۱۵۰ Fresnel) را برای نورپردازی آن استفاده کنم. منبع نور به جدا شدن سوژه از پس‌زمینه بسیار کمک می‌کند.

انتشار نور

درک اینکه نور چگونه منتشر شده و در فضا حرکت می‌کند می‌تواند در بهبود فضای مصاحبه به شما کمک کند. با کنترل کردن نحوه انتشار نور می‌توانید دیوارهای سفید و بی‌رنگ‌ورو را خاکستری جلوه دهید درحالی‌که همچنان روی سوژه نور دارید.

تفکیک ایجاد کنید

من فکر می‌کنم ایجاد تصاویر سه‌بعدی در فیلم دوبعدی باعث سینمایی‌تر شدن آن می‌شود. جدا کردن مصاحبه‌شونده از پس‌زمینه مهم‌ترین نکته در بهبود نمای مصاحبه است. هرگز نور پس‌زمینه را دست‌کم نگیرید. یک نور پس‌زمینه خوب می‌تواند حس جدا بودن سوژه و پس‌زمینه را ایجاد کند که باعث سینمایی‌تر شدن تصویر کارتان می‌شود. با رعایت نکات بالا می توانید لوکیشن مصاحبه خود را بهبود دهید.

۴ نظر

سوال خود را درباره این مقاله بپرسید.